När alla vännerna gått hem...

Nu sitter jag här ensam..nu har alla åkt vidare. Och vi har haft jättemysigt! Full fart med matning, blöjbyten och bus med alla barnen och en massa kaffe, skorpor och tjöt! Alltid lika kul! Jens var hemma när alla kom för att hälsa på alla och titta på barnen, sen flydde han fältet ;) Lilla Filippa var vaken ganska mycket idag faktiskt, jag lade märke till det nu och både Linnéa och oliver busade för fullt och hade roligt! Tog en massa fina bilder på alla så ska kolla om det är ok att jag lägger upp några senare.. Nu när alla åkte somnade Linnéa med en gång, det tar på krafterna att ha besök ;)
Thereses mage är riktigt stor nu, och det är ju inte konstigt eftersom knodden är beräknad den 3 februari - och vad vi alla längtar! Tänk, nästa gång vi alla ses kanske alla har varsin bebis!! Spännande!!

   

För att hoppa tillbaka lite till det förra inlägget jag skrev angående mammigt och mat... Jag ammar fortfarande, och har väl tänkt att fortsätta med det ett tag till, jag tycker att det är mysigt och Linnéa med. :) Men nu ska vi ialla fall ge annan mat också, så länge Pyttets mage tål det. Nu borde den vara bättre utvecklad än när vi började ge smakisar och hon fick så ont i magen. Så det hoppas vi på! Vi ska börja dela på nattningen och matningen, Jens ska ge kvällsmat - välling/gröt så de får en liten kvällsmysstund. Men Linnéa brukar ofta vilja ammas innan hon ska sova, även om hon har ätit annat, och även om hon inte somnar vid bröstet så vill hon snutta lite. Och sen kan hon slappna av och somna. Vi har delat på nattningen från början, men det blir liksom bara så att i slutändan har hon somnat hos mig. Kanske ska försöka hålla ut även om det är gnälligt och låta henne somna hos Jens...

Jag hoppas nu att det fungerar med välling/gröt och purématen för då kanske Jens och Linnéa kan få lite ensamtid - och jag med för den delen! Eller så kanske jag och Jens kan få ensamtid och nån passar Pyttet ;)

Nu ikväll ska vi kanske få besök av Therese och Anders, om Therese orkar. Vi ska ha lite spelkväll, lika par leka bäst eller vad det hette, lät himla kul!

Ha det så bra allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Passning av Pyttet är inga problem :)

2009-01-10 @ 18:47:07
Postat av: Emma

Oj va du bloggar! Hänger inte med ;-) Nästan i stajl med Jessika ;-) Eller så är det jag som är för "efter", men det kan jag väl adlrig tro? Haha!



Kul läsning iallafall!

2009-01-10 @ 18:49:17
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0