Om en månad...

Är min bebis 1 år! 1 ÅR!! När hände detta, hur har det kunnat gå 11 månader och jag har inte hunnit med... herregud, det är helt otroligt! Om en månad kommer en årskrönika! Ska bli roligt att skriva den...
Men för att berätta något nytt om Pyttet då så kan hon nu gå långt med sin gåvagn, riktigt långt. Genom ett helt rum! Duktig tjej vi har. Hon härmar oss hela tiden nu också, visslar vi - så visslar Pyttet. Jo det gör hon faktiskt, haha, knasigt! Öronen är bättre nu också, så nu mår hon bra igen. Inte alls så skrikig på kvällarna och nattningen går (peppar, peppar) bra som förut. Somnar omkring 19-tiden.

Sen sist har vi haft det bra. I lördags hade vi först fikabesök av familjen Öberg/Olsson och nästan hela familjen Melin/Dib! Jättetrevligt såklart. På kvällen var vi ute och åt med Jens syster och hennes man. Vi var på La Cucina Italiana, och det var helt fantastiskt bra. Jag kan varmt rekommendera denna restaurang. Den är väldigt liten och mysig, och har supergod mat! Jag åt bl.a. Kalvterrin, kalvbräss med risotto, skogsbärssorbet med färsk frukt, espresso-brulépudding med vaniljteglass, ostbricka och jag drack en massa goda viner till! Efter den goda middagen gick vi till The Flying Barrel och tittade på matchen på storbildstv. Sedan hämtade Jens pappa oss i Göteborg, jättesnällt. Pyttet sov hos dem över natten och allting hade gått jättebra - såklart! :)

I söndags sov vi till 10.30 och vid 12 tiden hämtade vi Linnéa. Jens åkte ut och fiskade och jag åkte hem med Linnéa och då kom Susanne och Oliver en snabbis. Vid 15 var de tvungna att åka och jag och Linnéa skulle in och handla, men hon somnade så gott i bilen så jag ville inte väcke henne så det var bara att åka tillbaka hem och lägga henne. Hon var så trött, sov ända till klockan fem. Då var det dags för middag och sen kom Jens hem och vi köpte pizza. Pyttet somnade tidigt och det gjorde vi med! Trötta allihopa efter helgens bravader!

Nu i veckan har vi varit med mormor en del, hängt med henne till Blomsterlandet, jordnära och sådär. Jag har kommit hem med en röd klematis och en Törnrosas Kjortel som ska klättra på min nya rosbåge. Även en vit Sköldpaddsört, dill och en sockerärta har hittat hem till mig. :) Har även planterat mina små minikiwiplantor nu, spännande!

I morse när jag vaknade hade jag jätteont i både magen och huvudet. Vi skulle träffat Kickie med flock men jag sköt upp det för jag mådde inget bra. Men efter någar timmars vila mådde jag lite bättre så vi åkte och tillbringade dagen med mormor, Elin och GoeNoel! Jättemysigt! Sen kom Jens och hans pappa med släpkärra. de hade köpt en gungställning till Linnéa och vi packade även in en drivbänk i kärran som jag fått av mamma & pappas granne. Ska bli jätteroligt att montera ihop den och odla.
Nu på kvällen har Jens varit iväg och kollat på katt med sin pappa i Ulricehamn. De skulle ha kollat på bil i Borås också, men när de var i Ulricehamn kraschade vattenpumpen på Jens bil så de fick bli hämntade av Jens moster. Typiskt!! Så imorgon blir det hämtning av bil och eventuellt kollande på bilen de skulle kollat idag.

Nä, nu blir det Grey´s...vad ska hända med Izzie egentligen?? Spännande nu..

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Röd clematis - det låter otroligt vackert!



Jag vill gärna ha något som klänger, men jag vet inte var jag skall ha det. Kanske när vi byggt klart altanen så kan vi plantera lite klätter-rosor, eller någonting annat. Jag har bara fått nån idé om att jag vill ha nåt som klättrar...

2009-06-11 @ 06:26:07
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Therese

Kul med massa nya växter! Du har det så fint i din trädgård! Spännande med kiwi! :)



Linnéa e så himla duktig som visslar!! Har aldrig vart med om att en så liten kan vissla! Duktig tjej! Å stor tjej, tänk, ett år redan...vart tog det året vägen!?



Massa pussar på er flickor!

2009-06-11 @ 07:55:01
Postat av: Jessika

Trist med bilen!!! Dessa gamla ök! ;-) Duktig Linnea är som går så bra med gåvagnen, snart traskar hon nog själv! =)

2009-06-12 @ 08:32:32
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

De växer ju så otroligt fort de små! Så underbara :)



Det är nästan dags för lite nya bilder från trädgårnden snart? :) Låter som det hänt mycket där. Kul för Linnéa med gungor!



Aahhh...jag höll på att spricka av nyfikenhet efter Grey´s i onsdags. Såå jobbigt när det slutar så, HUR ska man kunna vänta tills i höst???



Hoppas ni får en fin helg, trots busväder!

2009-06-13 @ 07:35:54
Postat av: monkan

oj va tiden går nu e väl Linnea ett år på fredag?

lillan e 7 mån idag och fick sin första tand igår!

2009-07-07 @ 15:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0