BVC idag!

Idag har vi varit på bvc på hörselkontroll. Bvc-tanten höll en röd pinne framför Linnéa samtidigt som hon höll små bjällror i handen som hon plingade med vid sidan om Linnéas huvud för att se om hon hörde ljudet från dem. Linnéa tittade på händerna med plingorna med en gång så hon klarade det galant! Men pinnen var himla rolig den också, så hon fick smaska på den en stund.
Vi tog upp det här med nätterna också, att Pyttet sover så dåligt och att hon vill äta flera gånger per natt. Och då sa bvc-tanten att barn i Linnéas ålder inte ska behöva äta på nätterna- iaf inte om de äter så bra på dagarna som Linnéa gör, och att Linnéa kanske vant sig vid att hon får mat på natten. Så vi ska försöka med att ge henne puré 2 gånger varje dag nu, byta ut 17-gröten till puré och se om hon står sig bättre då. Och så ska vi försöka att inte ge mat på natten, utan bara trösta henne och försöka få henne att somna om, kanske ge napp att suga på eller ett finger sa hon. Så nu ska vi prova med det och hoppas att det fungerar!!
Vi vägde och mätte också, och nu väger Linnéa 9490 gram och var 73 cm lång! Gud vad stor hon är nu, våran lilla tjej!



Efter bvc åkte vi till mormor och fick lunch, och sen på vägen hem följde mamma med och hjälpte mig plocka upp en sak på vägen. Jag hade hittat ett rostigt stort runt lock bredvid gamla Boråsvägen som jag vill ha i trädgården (ja, lite skadad är jag ;) ) så vi var och hämtade det. Sen plockade vi upp lillebror på Hjälmareds Folkhögskola så fick han hjälpa mig att bära upp det i trädgården. Det var jädrans tungt, men vi fixade det!! :) Det blev himla fint i alla fall, och sen har jag spanat in en gammal rostig, trasig skottkärra i Hemsjö också - så om jag kanske får den så blir det en väldigt fin blomsterhörna till sommaren. Kan riktigt se klätterväxterna där vid mitt rostiga lock och i skottkärran! Haha!! Jens kommer blir galen, han vet inget ännu. ;)


Jag lovade ju bilder på den fina koftan Linnéa fick av min faster häromdagen också, här är den:

  

Jag älskar den - Tack snälla Gerd!



Måste visa några bilder jag tog på Pyttet när hon knatar runt i sin gåstol. Hon hade fastnat bakom soffan och satt där och försökte kika över kanten:

     




Och det blir ingen bild på blonderade jag... för jag blev inte nåt blond!! Det syns ingenting. Jag får köpa fler paket att testa med.. typiskt!! den färgen jag färgade mörkt med måste varit nån slags pansarfärg som inget biter på!

Jaja, det ska nog gå...efter 75 paket blondering ;)


Kram på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hehe...så söt hon är när hon tittar upp över soffan :)

Jättefin tröja, så duktiga ni är på handarbete i släkten ;)

2009-03-11 @ 10:49:36
Postat av: Emma

Haha lycka till med blonderingen :)

2009-03-11 @ 12:05:04
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad stor hon har blivit - lilltjejen! Kommer ju verka jättestor när Tjallä kommer :)



Koftan var ju jättefin! Passar den Linnéa nu??



Kram



2009-03-11 @ 19:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0