Ska det bli fint får man lida pin!

Måste börja med att skicka en massa GRATTISKRAMAR till Therese som fyller år idag!! Jättemassa grattis! Hoppas du haft en superbra dag... paket kommer när vi blir bjudna på tårta! ;) Hahaha!!



Nu har jag fått en massa gjort här hemma! Härligt! När Jens kom hem från jobbet strax efter kl 13 tog han Linnéa med en gång så jag kunde gå ut och greja. Jag började med att kratta gräsmattan nere vid vägen för att få bort allt grus, kvistar och ekollon som samlats där. Sen plockade jag kvistar överallt, krattade ur rabatten där nere och halva gräsmattan. Jag sopade trappan och stengången och sen staplade jag upp veden och de stora träkubbarna som vi ska klyva till ved sen! De har legat slängda bakom förrådet där nere i en enda hög sen vi flyttade hit. Det blev så fint när det blev ordnat! Men AJ vad ont jag har i ryggen, armarna och benen nu. Kände av ryggen redan innan eftersom man går runt och bär på Pyttet så det var nog inte så bra att bära träkubbar och hålla på, men vad sjutton! Det blev så fint ju!! :)

Nu ikväll har Jens mamma varit här med mat. Jens pappa är i Italien med jobbet så vi bjöd in henne på mat här ikväll, och då köpte hon med sig pasta från Gbg, kan varmt rekommendera Pasta etc. (På mölndalsvägen, lite bortanför Universeum). Så god pasta!! Mmmm!!
Efter en massa farmor-och-Pyttebus åkte farmor hemåt och Pyttet skulle sova. Tyckte vi ja! Hon vägrade ligga ner så jag fick stå med henne och vagga tills hon kunde slappna av, men sen gick det fort, så hon somnade vid 19.30 idag.

Inatt vaknade hon hela tiden så hoppas hon sover bättre inatt!



Nä, nu ska jag surfa runt lite, sen blir det nog tidig sänggång! Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack så mycket Karin! Det blir ingen tårta :( men det blir stora muffins med massa gott på, testade dom på gästerna igår å då vart dom godkända så dom ska jag nog även våga bjuda på till en sån duktig bakare som du!! ;) haha!



Va duktig du e som röjer så ute! Vill oxå komma igång nu, men har inte så stor lust just nu när en liten tös e så mysig inne!!



Hörs vi idag kanske?! Muffins fika kanske kan locka!?



Puss å KRAMAR!!!

2009-03-20 @ 07:34:09
Postat av: Sarah

Vad du är duktig som röjer och fixar i trädgården! Jag längtar tills vi också har en trädgård att sköta om lite :)

2009-03-21 @ 09:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0