"Mmpa"

Ja nu kan Linnéa minsann säga Lampa, eller ja, hon pekar på lampan och säger "Mmpa"! :) Sötnos! Haha, mormor tyckte det var dumt av oss att lära henne nåt så meningslöst som lampa när man kan lära henne "mormor". ;) Idag var vi på bvc på läkarkontroll, lilla snuttan vägde 10020 gram och var 75 cm lång. Gud vad hon blir stor nu. Ska stå upp hela tiden, mot allt! Och hon når överallt. Hon är som han i Fantastic 4, han med gummiarmarna. Allting på bordet flyttas till mitten så hon inte ska nå. Och ändå får hon tag på saker!

Vi har inte gjort så mycket senaste dagarna. Jens har varit hemma sjuk från jobbet för sitt öga. Nu börjar det bli bättre tack vare medicinen han fick (som för övigt kunde ge alla biverkningar man kan komma på!).
Vi har varit runt och tittat på utemöbler en del. Vi vill köpa nya för våra gamla har ruttnat sönder. Så nu spanar vi på teakmöbler. De är riktigt hållbara och kan stå ute året runt, och sen så är de ju himla snygga också. Vi har hittat ett på Chilli som vi ska titta på innan vi bestämmer oss helt. Det är ett "butterfly" bord, ett sånt där som har en förlängningsskiva under bordet som fälls upp när man drar isär bordet. Det är ett paketerbjudande som innehåller bordet och 4 stycken fällbara stolar. Det är ju perfekt! Det kommer bli så fint!

Projektet just nu för mig (ett av många!) är att skrubba altanen. Jag har skrubbat knappt hälften med såpa och skurborste. Det blir superfint. Algerna försvinner jättelätt med såpan, rena dundermedlet. Sen slipper man tydligen olja in träet också eftersom såpan är återfettande. Det är ju perfekt. Så det lir en riktigt fin altan i år!
Häromdagen var jag och Pyttet iväg till stan en sväng. Jag skulle kolla efter linnen till mig. Mina vita linnen är alldeles missfärgade och tråkiga. Vi lyckades med vårt upprdag och hittade även en jättefin rutig klänning! Jag är väldigt inne på rutigt just nu, och prickigt, det är så himla fint. Synd att man inte har råd att shoppa oftare. Och när jag väl har det brukar det bli saker till Pyttet, det är så kul att handla till henne!
Igår var vi på ikea en sväng också. Vi inhandlade en grind till hallen så Linnéa inte kan gå ut dit, sen köpte vi en hylla att ha ovaför datorn, en bänk att ha i hallen och en stekpanna. Mycket bra. Linnéa tyckte nog att grinden var det roligaste vi har just nu, hon står där hela tiden. Perfekt att resa sig mot den! :)

Vi stannade i restaurangen på Ikea och åt köttbullar, så himla smarrigt! Linnéa var så gad och tjoade och vinkade på alla som satt omkring oss och de som gick förbi. Hon är kompis med alla, haha, goding!


Usch vad trist dteta vädret är!! Vart tog solen vägen? Jäkla regn, får hoppas att solen kommer fram snart så man kan vara ute mer!


Kram på er allihopa!


Kommentarer
Postat av: monkan

hihi grinden va rolig... vilken underbar unge ni har :) riktigt ser framför mig hur hon sitter å tjoar å busar me hela ikea:) charmig tjej

2009-05-07 @ 22:31:29
Postat av: Sarah

Vad gott att Jens är bättre! Man blir lite rädd när man läser alla biverkningar på mediciner man stoppar i sig! Tur att de flesta inte är så vanliga iaf...

2009-05-08 @ 09:21:48
Postat av: Elin

Hehe mmpa är ju faktist bra att kunna oxå, även om jag trodde att moooster skulle komma före! ;)



2009-05-08 @ 13:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0