Ordningen är återställd!

Nu kan Linnéa sin sak, hon säger mamma till mig igen! :) Bra det!


Hon har börjat knata omkring också, men inte utan stöd än så länge, hon håller i gåstolen eller nåt när hon går sina stapplande steg. Vi har en gåvagn, men den förstår hon sig inte på. Hon sitter ner framför eller bakom den och rullar den fram och tillbaka. Sötnosen!


Sen jag bloggade sist har vi gjort lite grann. I fredags var vi på tippen med det överfyllda släpet! Skönt att bli av med allt det. Sen träffade jag och Linnéa Susanne och Olivert en stund, mysigt!! Nu längtar vi till nästa gång!
I lördags var jag och mamma på vinden en sväng, Linnéa var med Jens och farfar i nån fiskebutik. Efter vinden var vi på stan en sväng också. Mysigt att vara iväg ensamma lite. På lördagskvällen kollade vi på Schlager med familjen Öberg/Olsson, vi hade en jättemysig kväll och jag får väl säga att sätt låt vann. Hade ingen direkt favorit, så den dög. Jag tror det had gått bättre för Sverige om vi skickat Måns istället! En del säger att vi skulle vunnit om vi skickat Af Ugglas - Öh Nae, det tror då inte jag!! Jag och Cornelia myste i alla fall en massa och hade jätteroligt, hon börjar bli så stor och är så otroligt charmig! Vid halv ett åkte våra gäster hem och vi ramlade i säng. Vi var redo för sängen redan innan schlagern började ;) Sen på söndagsmorgonen vaknade Linnéa 4.30!! Eller ja morgon och morgon, snarare mitt i natten. Jag stapplade mig upp med henne för det gick minsann inte att somna om henne. Hon skulle ju leka!!
Jag och Jens gick mest runt som zombies hela dagen, har nog aldrig varit så trött förut. OCh man kunde ju inte gå och lägga sig heller för Linnéa var ju uppe och vaken, så vi turades om med att vila. På eftermiddagen åkte vi till mina föräldrar och åt middag sen längtade vi till sängen!

Natten till måndag var väl något bättre, hon vaknade i alla fall efter fem, om än inte så långt efter. Unge! ;) PÅ måndagen var jag och Linnéa en säng i stan, vi plockade med mormor och åkte till tygaffären borta vid Hemköp, där köpte vi några fina gardiner! Skönt med lite förändring hemma! Vi gick till Hemköp en sväng också och handlade revbensspjäll - de har klart stans godaste!! Men resten handlade vi på maxi för Hemköp är jäkligt dyrt! Så efter shoppingen på maxi drog vi hem och sen höll vi oss hemma och slappade hela eftermiddagen.

Igår var jag och Therese och barnen iväg på en tripp till Göteborg för att hälsa på Elin och Noel!! Vi kom iväg vid 10 - tiden och väl framme fikade vi en lång stund. Linnéa lekte med Noels alla leksaker, japp, allt ska lekas med. Hon drog ner alla hans gosedjur och ställde till med en enda röra! Han hade faktiskt så roliga saker! :) Barnen var glada och det var så mysigt att ses allihopa. Vi träffade Elins granne en sväng också, Camilla med Isabella som är 6 månader! Linnéa fick låna Isabellas matstol, tack för lånet! Vi bestömde oss för att ta en promenad ner till havet också, men när vi alla packat ihop oss och satt barnen i vagnar och sele och kom utanför dörren så regnade det - såklart! Så det var bara att bege sig inåt igen och laga lunch. Det blev smarrig spagetti och köttfärssås och efter maten åkte vi hemåt mot Alingsås så vi skulle slippa rusningstrafiken. När vi kom hem åt vi middag och nattade Linnéa som var såååå trött efter dagens bravader. Jag själv var helt slut också och gick och lade mg - håll i er nu - 20.30!! Herregud... ganska tragiskt.. men det var välbehövligt. Så idag när Linnéa vaknade 5.30 var jag faktiskt hyfsat pigg. Jens fick sovmorgon ända till 7-tiden, lyckosten! Imorgon är det min tur att få sovmorgon.

     <--- Linnéa och GoeNoel!! (Bild från Elin)

 <--- Linnéa leker med Noels leksaker. (Bild från Elin)

 <--- Lilla Cornelia! (Elins Bild.)

Idag var jag och Linnéa och handlade på förmiddagen, vi skulle få besök så vi handlade lite fika och så. Vid halv 11 kom besöket - en gammal kompis från högstadiet jag inte sett på flera år! Louise och hennes 3 månader gamla dotter Elisa. Det var jätteroligt att träffas, och Elisa är jätteguliig, ett riktigt charmtroll! Linnéa var helt fascinerad av henne. När de åkte hem efter en massa kaffe och kaka begav vi oss till stan. Jag skuolle egentligen inte handla nåt, men det blev 12 vinglas på rea från Hemtex och kläder till Linnéa från Lindex och KappAhl. Kul att handla lite nya sommarkläder till henne nu.
Sen åkte vi förbi mamma på kaffe, till maxi igen (jag är där typ varje dag!) och sen hem för att laga mat. Idag grillade vi hamburgare. Smarrigt värre! Linnéa nattades, jag gick ut och plockade äckliga mördarsniglar och nu sitter jag här och bloggar och tittar på Grey´s anatomy!

Imorgon blir det kalas för lillebror!

Kram på er allihopa, om det nu är nån som fortfarande kikar in här! :)


Linnéa - Elins bild!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag tittar såklart fortfarande in!!! =)

Men det var så längesedan du skrev. =(

Jag fattar ju såklart att du inte kan sitta framför datorn och blogga hela dagarna, emn jag får nästan abstinens... ;P



Förutom bristen på sömn, eller i alla fall uppgång tidiga morgnar, så verkar ni verkligen ha haft fullt upp! Det låter såå himla mysigt att ha haft med T och C och varit i göteborg hos syster och systerson!!



Hoppas verkligen vi kan ses snart igen, gärna nästa vecka!! Ni är iaf välkomna hit när som helst!! =)



Kram och godnatt

2009-05-20 @ 22:05:58
Postat av: monkan

visst är de härligt me morgonpigga ungar.. och jag som tyckte filippan var pigg som brukar vakan mellan 05,30- 07...

hoppas linnea ändrar sina morgon vanor lite snart...så ni får nån timme extra sömn el så... bara en halvtimme är guldvärd ;)



ska nog också ta en sväng till hemtex å se om dom har nåt dussin över!



kram på er

2009-05-20 @ 22:30:09
Postat av: Spessartin

Vad skönt att slänga en massa skit! Jag tycker alltid man är lika glad när man får gjort det.



Jag tänkte på de där betonggrejjerna du gjöt. Hur gick det med det? Var vad det du gjorde? nyfiken

2009-05-21 @ 07:12:04
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Sarah

Kul med en uppdatering :)

Så stor hon har blivit, Linnéa. Jättefina bilder! Så sött när Linnéa sitter och petar på Noel :)

Edvin har också haft några dagar då han vaknat sådär tidigt, inte kul alls ju! hehe...

2009-05-21 @ 12:04:11
Postat av: Jessika

Fy för att gå upp så tidigt! Riktigt hemskt... =( Kul med lång blogg o massa bilder iaf! =)

2009-05-21 @ 17:39:39
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Emma

KLART vi kikar in! Dock lite besviken att du bloggar så sällan nuförtiden, men jag kanske inte ska säja nått ;) Kul med blogg iallfall!

Å SJUKT söta bilder på Linnea å Noel, "pet pet"! :D

2009-05-21 @ 19:59:55
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0