Produktiv dag.

Igår var vi på kalajs hos mamma o pappa. Det var ett mini kalas för min lillebror, egentligen är det riktiga kalaset imorn men då kunde inte Noel och hans familj komma, så vi fick ses igår också! Mysigt!!

 <--- Världens finaste Noel!!


Idag har jag vari barnledig. Det var min tur att gå upp med Linnéa i morse. När Jens går upp med henne så somnar hon om hos honom i soffan, men inte när det är jag som går upp inte, då ska det lekas för fullt. Så vid 8 väckte jag Jens och sen fick Linnéa gröt och så, och efter nån timma åkte de iväg till hemsjö. Jag fick vara hemma alldeles ensam. Egentligen borde jag ha vilat, men det kunde jag inte. Jag hittade alldeles för mycket jag var "tvungen" att göra. Så jag fick tvättat 2 maskiner tvätt och vikt in den sen, jag dammade, tvättade alla fönster och bytte gardiner i vardagsrummet, dammsög och moppade hela huset och ordnade med lite annat småplock. Himla skönt att få allting gjort utan att behöva ha koll på en vild Pytt under tiden!

     <--- Mina nya fina gardiner!!

Vid 15-tiden kom Jens hem - utan Pytt! Farmor och farfar hade tagit med henne ut på promenad så hon skulle få sova ett tag. Så jag sov en halvtimma, gjorde mig iordning och sen åkte vi till Hemsjö för att äta middag. Det bjöds på jättegod risotto. Efter mat och kaffe drog vi oss hemåt, Linnéa var så himla trött så vi fick åka hem. Väl hemma fick hon på sig sin jamis och sen somnade hon hos mig - kors i taket! ;)

Nu har jag och jens tittat på Talang, och snart blir det läggdags, härligt! Hehe, knasig period i mitt liv detta, har aldrig haft sovvanor som ens är i närheten av dessa förut! Men det är ju Pyttet som bestämmer när vi ska gå upp så för att orka med dagen måste vi lägga oss tidigt. Häromdagen när jag lade mig 20.30 blev Jens nästan arg på mig, haha!

Imorgon ska vi ju som sagt på kalas till Erik, igen! Och efter kalaset ska jag och Jens syster Annie laga mat tillsammans. Vi ska försöka oss på att göra hemmagjord pasta, såna där små fyllda paket (kommer aldrig ihåg vad de heter!) det ska bli riktigt roligt och spännande att testa. Jens ska ut och fiska med Lennart så de är borta hela dagen.

På söndag hoppas jag verkligen att jag kan träffa Therese och Cornelia!! Och även Susanne och Oliver som är i stan!! :) Kanske vi kan hitta en stund när vi alla kan, på förmiddagen kunde visst Susanne, vad säger ni om det Therese o Cornelia?

Jaja, hoppas ni alla har en jättebra kväll!! Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hälsa kalasgästerna idag! :) Vi ska iväg på bröllop och lileman har sovt sådär, men vi fick i alla fall sova till 7 så det var skönt.. :) Skönt att få en dag helt ensam, och även om du då städade, så är det ju skönt att vara helt själv hemma en stund!

2009-05-23 @ 08:02:03
Postat av: Spessartin

Vilka supersnygga gardiner! Var har du köpt dem?

2009-05-23 @ 09:42:33
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Karin

Elin: Hoppas ni får jätteroligt på bröllopet! Skönt att sova ända till sju!



Spessartin: Tack! Jag hittade dem på rea i en affär här i Alingsås, Nordisk Textil eller nåt sånt heter den! :)

2009-05-23 @ 12:58:54
Postat av: Therese

Jätte snygga gardiner! Kul att du fick bytt nu då eftersom du velat det ett tag!! ;)

Men åå, e susanne å Oliver på besök!? Å vi kan inte på samma tider...som vanligt :( Så himla typiskt, vi kan på eftermiddagen! Jaja, sånt är det... Hoppas vi får träffa familjen Björk/Axell iaf, vore himla trevligt!!



Hoppas maten blir god, vi hörs imon!



Puss å kram!

2009-05-23 @ 19:18:39
Postat av: Jessika

Jättefina gardiner!! =) Å jag förstår att du lägger dig så tidigt... Sömnen e viktig som tusan!

2009-05-23 @ 19:51:52
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Spessartin

Japp, jag kollade på handelsträdgården idag, och du har rätt, det är gulplister! Jättefin, men jag har verkligen fått känna på att den är otrolig på att sprida sig!

2009-05-23 @ 23:32:22
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0