Måndag 17 December

Idag ska vi på inskrivining på barnmorskemottagningen. Spännande!! Vi ska få träffa barnmorskan, få en massa information, ta diverse prover och ja.. få veta hur man ska göra framöver. Om det är något speciellt att tänka på o.s.v.

Idag påbörjar vi vecka 13 (12+1).

Detta händer med Bönan i vecka 13:
Bebisen är 6,5 till 7,8 cm lång och väger 14 till 20 g. Bebisen är ungefär lika stor som en persika och växer snabbt. Stressa inte för mycket, det kan påverka din bebis. Männskliga drag, ögon och öron kommer på sin rätta plats.

Såhär står det om vad som händer med mamman:
Prova att känna din livmoder ungefär 10 cm nedanför din navel. Du kan jämföra känslan av en mjukboll. Brösten förändras och din midja syns troligen inte längre. Nu är det färdigt med att gå i tighta fodral ett tag, annars så trycks bebisens lilla krypin ihop.

Haha, oj, får se vad jag har för brallor i garderoben. Mina jeans börjar bli tajta, det känns.... Kanske får köpa lite nya kläder :)

Har haft lite ont i magen, det är säkert helt normalt, men man bli lite orolig. Oftast är det när jag är ute och går, eller när jag jobbar. Vi ska fråga om detta på BMM idag.

Kram!

UPPDATERING 14:15

Så, nu har vi kommit hem från BMM. Först tog de olika prover, de stack mig i armen!! :( Tur att Jens  var med som stöd! Det var en väldigt snäll sköterska iaf. Alla värden var bra, och blodtrycket var bra... skönt! Efter det fick vi träffa vår barnmorska, hon verkar väldigt trevlig och lättsam. Hon frågade oss en massa saker, och om vi hade några frågor - vi kom inte på några just då naturligtvis! att jag hade haft ont i magen var normalt, eftersom livmodern växer och allt så trycker den på olika organ och så, så det berodde på sådana saker. Skönt att få veta att man är normal! :)
Vi fick en bok och några papper med mycket information - jättebra!! Nu ska vi läsa på här hemma. :)
Fick en tid för UL också, den 16 januari ska vi få se Bönan igen! Men könet kan de inte fastställa förrän vecka 28-30 så vi får vänta tills dess om vi vill veta! Tror vi vill det.. just nu iaf.. men det kan nog ändras...

Jaja. Nu ska vi gå promenad med vovven!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0