Våffelbak!

Idag har jag och Pyttet varit riktigt effektiva (efter våra mått mätt!). Vi började dagen med frukost, sen satte vi igång med Pyttets morgontvätt varvat med städ av badrummet. Sen dammsög jag och Pyttet kollade på. Efter ett tag somnade hon och jag passade på att moppa överallt och småfixa lite. När Pyttet vaknade var det dags för morots och palsternackspuré till lunch! Mumma tycker Pyttet, men det godaste är ändå vatten!!

Vi pyntade vårt julris också, och satte upp Linnéas lilla ljusslinga!

      



När hon ätit klart satte vi igång att göra våfflor! Jens slutade kl 13 idag så vi ville ha dem klara när han kom hem!

  

Det är jätteroligt att baka våfflor!

  



Sen kom Jens hem och blev genast glad när han mötte en superglad Pytt och såg att våfflorna var klara. :)



Det har verkat mycket bättre med tänderna idag. Linnéa har varit glad hela dagen och sov ganska bra inatt, så himla skönt! Hoppas att det håller sig såhär ett tag nu.
Nu på eftermiddagen var vi inne i stan en sväng. Vi hämtade ut Linnéas 6 månaders paket från Libero på lindex. Det innehöll 1 paket Up&Go blöjor, 1 paket våtservetter, 1 paket bindor (?!), 1 par strumpor, 1 liten leksaksboll och en liten flaska med babytvål. Gratis är gott! :)
Efter Lindex blev det Maxi där jag inhandlade 2 par röda panelgardiner. Jag får ingen riktig julstämning, så jag hoppas att det ska hjälpa med röda gardiner i vardagsrummet! De var billiga iaf, 49 kr/par!

Nu gnäller Pyttet, är nog trött och vill sova, så jag får väl natta henne...

Ha det så bra!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Mmm, våfflor! Tyckte nog pyttet var smaskens - nästan lika mumma som mosters finger! =) Vill du ha julstämning kan du komma till mitt jobb imorrn kl 15 och se på luciatåg - det blir vackert! :)

2008-12-11 @ 21:01:24
Postat av: Jessika!!

Linnea ser alltid så superglad ut på alla kort!! Sån sötis så de e inte klokt!! =)

2008-12-11 @ 22:06:29
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Therese

Vilken fin ljusslinga Linnéa har fått!! Åhh vilken tur Jens har som kommer hem till nybakade våfflor! Det berättar vi INTE för Anders, haha!



Köpte du likadana gardiner som dom jag köpte? Tur du hade i så fall å fick dom för halva priset, man kanske skulle väntat lite då ;)



Skönt att pluttan sover bättre, pussa från mig! Ses på måndag, puss å kram!

2008-12-12 @ 11:29:44
Postat av: Sarah

Vad smarrigt med våfflor! Jättefin body Linnéa hade på sig på korten :)

2008-12-12 @ 11:35:29
Postat av: monique

hej nu har ja lagt upp lite bilder på filippas nya blogg!!!



www.metrobloggen.se/filippaistheshit ;)

2008-12-13 @ 22:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0