Sparkar efter maten! :)

image11


Jag tänkte fråga någon av er där ute, varför sparkar babyn när man har ätit? Märker det nästan varje gång att den sätter gång och rör sig ordentligt när man har ätit. Fast det kanske är för att man sitter still en stund och då säger de ju att babyn "vaknar".

Just nu håller den lill* på med morgongymnastiken! Det känns så roligt, och häromdagen kände jag en större rörelse... det var som om hela den babykroppen vred sig runt på något sätt, så häftigt! Än så länge gör inte sparkarna ont iaf!

Annars mår vi bara bra, äter våra vitaminer och promenerar (oftast) varje dag. Det gör inte lika ont när man går så det är skönt med promenader. Jag ska tillbaka till sjukgymnasten nästa vecka och prova ut ett stödbälte, så det blir nog skönt att få ett sådant!

Ha en jättebra dag!!

image11

Kommentarer
Postat av: tinkerbellan

hehe ja den kanske får i sej näringen då o blir pigg av det?!

2008-02-20 @ 10:03:15
URL: http://www.tinkerbellan.webblogg.se
Postat av: Emma

Ja, jag vet faktiskt inte varför bebben sparkar när du ätit..Men det kanske är så som du säjer, att det är för att du suttit still en stund..Sån var Alex i magen iaf!

Ooootroligt mysigt med sparkar!! Saknar det..Nuförtiden får man bara sparkar i ansiktet å magen när man ligger i sängen tillsammans med honom å han vrider å vänder sej överallt..å DOM sparkarna gör ONT! Men på ett sätt är det väl mysigt oxå ;-)

Ha en bra dag!

2008-02-20 @ 17:39:35
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0