Föräldrakurs.

Japp idag startade vår föräldrakurs. Vi hade hört en hel del om hur det går till på såna här kurser och var väl inte alltför sugna på att gå, men tänkte att vi ger det ett försök i alla fall! Och det var helt OK. Det var jag och Jens och 5 andra par, alla var ganska unga, så det var kul! Jag och Jens är det par som är beräknade att få barn först av alla, de andra skulle ha i slutet av juli, augusti och september.
Barnmorskan som höll i kursen var väldigt bra tyckte jag, informerade mycket och så visade hon en film med förlossningar... filmen var väl sådär, men det är nog nyttigt att se en del såna filmer. Jag tycker bättre om "Barnmorskorna" på SVT om jag får välja. Ska se till att se alla avsnitt på nätet nån dag!

Vi pratade en del om när man ska åka in till förlossningen, om när vattnet går, förvärkar, och vad förlossningen har för olika skeden. Hon visade med en docka och en stickad strumpa hur det går till när bebisen kommer ut ur livmodern. Haha, hon sa att det är den dockan och strumpan alla kommer ihåg efter kursen! :) Hon frågade om hur vi upplever graviditeten och lite sånt, jag och Jens pratade inte så mycket - vi är inte mycket för sånt. Men det var intressant att höra de andra berätta.
Nästa gång ska vi prata mer ingående om smärtlindring, andning, avslappning och sådant. Så det ska bli intressant, det är det jag vill ha ut av kursen, lära mig mer om sådant.

Imorgon påbörjar vi vecka 35! Så då kommer väl nog en ny blogg!

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Hade ni Marianne?? Isåfall var de min gamla Bm! =)

2008-05-21 @ 22:12:58
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Karin

Nej, vi hade en tjej som heter Anette! :) Men vi ska ha Marianne som "vikarie-bm" när vår är på semester i sommar!

2008-05-22 @ 08:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0