Abstinens!

När det hemska åskovädret passerade oss i torsdags slog den ut allting här, vi hade ingen el, ingen telefon, och dagen efter när allt kommit tillbaka var internet fortfarande borta! Och nu visar det sig att vårt nätverkskort brunnit upp. Jag har haft internet abstinens så nu har vi fått låna en laptop av Jens föräldrar, tack! Så nu kan jag förklara varför bloggen varit dåligt uppdaterad.

Jag har en massa bilder, men de får komma upp när vi har nytt nätverkskort eftersom bilderna ligger på den andra datorn.

Igår firade jag och Jens i alla fall 6-årsdag!! Linnéa fick vara ett par timmar hos mormor&morfar så att vi kunde äta våra goda humrar i fred! Jädrar vad goda de var! Allting var jättemysigt! Jens hade köpt en blomma till mig, och han fick sitt traditionsenliga "klipp-och-klistra"-album av mig. Linnéa kom hem vid 20-tiden igen, så då nattade vi henne. Hon somnade vid 20.30 och idag vaknade hon strax före nio! Behövde inte mata en enda gång under natten!! Härligt!

Linnéa pyttet har blivit så stor. Hon håller uppe huvudet jättebra själv nu, när hon är trött kan man behöva stödja lite, men annars kan hon själv. På BVC säger de att det är bra om bebisarna ligger på mage en del för att träna nackmusklerna, men Linnéa blir tvärilsk då! (Har bilder på det, kommer senare!) Det gillar hon inte, hon ligger hellre på rygg. Eller så ligger hon på sidan, hon har börjat vända sig så hon ligger på sidan nu. Så duktig är hon vår älskling! 
Hon är nästan alltid glad, skrattar och har sig när man busar med henne! Och allting ska ätas på, slickas på eller smakas på! När hon får tag i nåt så tar hon in det i munnen med en gång, det kvittar vad det är. Tvättlapp, någons hand, leksak, kläder eller ja... vad som helst! Goding!
Pratar gör hon också, så fort hon är vaken babblar hon en massa, med alla som vill höra! :) Jag är säker på att hon sa mamma igår, men Jens sa att det inte gilldes (heter det så?!). Men jag tror nog att det gills, knappt 3 månader och kan redan säga mamma, min duktiga flicka!


Ska blogga mer snart, och med bilder, ska bara fixa nätverkskort!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad bra att er 6-årsdag blev lyckad! :)

Våra pojkar har också vägrat att ligga på mage.

Tänker mig fortfarande Linnéa som den där lilla lilla bebisen hon var när vi var och hälsade på. Snart dags att ses igen kanske :)

2008-10-05 @ 18:44:24
Postat av: Karin

Sarah: Ja absolut, det får vi ta och göra! :)

2008-10-05 @ 20:13:05
Postat av: Jessika!!

Låter som en mysig 6-årsdag! Men jag blev väldigt nyfiken på klipp och klistra-albumet??!! =) Vad e de??

2008-10-05 @ 21:20:28
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Alina

Godkväll :) fin blogg!

2008-10-05 @ 21:22:19
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: bella

fin blogg du har :)

2008-10-05 @ 21:28:07
URL: http://bellysblogg.blogg.se/
Postat av: Karin

Jessika: Jag kan ta kort på det och lägga upp så får du se vad det är :)



Alina & Bella: Tack :)

2008-10-06 @ 08:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0