Längesen nu....

Bloggen har inte hunnits med... det har varit fullt upp, men egentligen vet jag knappt vad vi har gjort. Vi har varit hos mamma några dagar och hjälpt till med städningen. Och i onsdags tog vi en promenad till Hemmakväll och hyrde Sex and the city, sen lunchade vi på McDonalds inann vi knallade hemåt igen. Det var en härlig promenad, fint väder och allt! På kvällen kom Therese och kollade på filmen med mig. Jens hade en riktig drömkväll, först Sex and the city och sen direkt efter började Grey´s anatomy. Så efter det var slut zappade han tills han hittade nåt program med motorer, för att få lite manlig TV igen ;)

Igår och idag har Linnéas moster varit i Alingsås så vi har passat på att träffa henne en del, och även Linnéas morbror var hemm nu. Linnéa tyckte det var mysigt att vara med dem!


Linnéa hos morbror!


Linnéa hos moster!


Idag har vi hållt på hela dagen. Vi vaknade vid 9, men eftersom man skulle vrida tillbaka klockan var vi uppe redan vid 8! Jag satte igång att baka bullar och Jens drog iväg för att fixa min bil. Sedan passade jag och Linnéa på att baka en kaka och fixa middagen också. Så klockan tre kändes det som om klockan var sju... lååång dag! Efter maten åkte jag och linnéa till mormor o morfar och fikade med dem och sen hem igen för farmor o farfar skulle komma förbi. Så nu har Pyttet lagt sig och jag ska nog snart lägga mig jag med. Herregud, klockan är bara halv tio och jag är helt slut!

Linnéa har varit lite orolig i magen nu några dagar. Inte som knip utan mer att hon håller på och kämpar... men så har hon inte bajsat på nästan en vecka heller. Stackars! Är det normalt att det går så lång tid mellan gångerna?
Häromdagen var det baddag också, det är så mysigt att bada henne, och nu börjar hon uppskatta det mer och mer. Det är ju inte långa stunder hon badar, men den korta stunden hon gör det verkar hon tycka om iaf! Nu har hon börjat plaska lite grann och sånt, får nog snart köpa en badanka till henne! :)

Förresten, ni som har barn (ni andra får självklart också svara!), vad tycker 5 månaders bebisar om? Alla undrar vad Linnéa önskar sig i julklapp. Men det är ganska svårt att veta nu vad hon kommer tycka om då. Så jag önskar förslag på klappar till vår lilla tjej!
Woohoo snart är det jul! Jag längtar jättemycket! Vi ska vara halva dagen hos mina föräldrar och halva dagen hos Jens föräldrar, det kommer bli så mysigt! Och i år ska vi ha julgran. Nu har vi ju ingen hund.... men vi har iofs en katt som är galen, jaja, vi får väl se hur det går!

Jag har varit dålig på att ha med mig kameran nu de senaste dagarna... men får bättra mig så jag kan lägga upp fina bilder på älsklingen!



Ha det så bra allihopa!

Kommentarer
Postat av: Therese

Tjohoo!! Längtar till julen! Å till advent så man får börja sätta upp alla adventsljusstakar, mysigt :)

Och ja, ni har en galen katt...söta Maja! Kan skrämma slag på dom flesta!

Puss på er!

2008-10-27 @ 10:06:45
Postat av: Sarah

Längtar med till julen, älskar jul!! :) Vi var på Maxi härom dagen, och då hade dom ju börjat få upp julavdelningen!! :D Var tvungen att strosa runt där lite :)

Kommer inte längre ihåg vad barnen gillade när dom var 5 månader, men badleksaker som du skrev i inlägget att du ska köpa, det kan hon ju önska sig :) Sen kan hon ju alltid önska sig saker som hon "växer i", saker som hon börjar leka med om ett tag. Står ju oftast vilken ålder leksaken är anpassad till. Vi har också börjat fila på barnens önskelistor, och Axel ska skriva till Tomten :)

2008-10-27 @ 13:03:24
Postat av: Moster

Myslinnéa! :) Mysigt när hon sover på en ju! :) Har lite idéer om julklappar till henne, räcker ju liksom inte med en! :)



Kram kram

2008-10-27 @ 19:14:26
Postat av: Jessika!!

Som Sarah skrev så e de ju så svårt att minnas vad dom gillade. Att man glömmer så fort!! ;-) Men Alwin har alltid gillat hårda plastleksaker som blinkar och låter. Sånt som mamma o pappa inte gillar.



Stackars Linnéa som verkar ha ont i magen. Ge henne lite katrinplommon kanske? Jag tycker en vecka låter ganska länge för du helammar väl inte längre va?



Kram

2008-10-27 @ 20:23:51
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0