1/4, 6430, 61,5 och 4 generationer!

Ja, i detta inlägget blir det många siffror. Äntligen går det att uppdatera, har försökt i flera dagar, men allting bara raderas och sen stängs sidan... knasigt!

Jag ska börja med att berätta att i tisdags var vi på bvc för första vaccinationen. Det gick jättebra! Linnéa var så duktig, skrek ingenting! Så blev hon vägd och mätt också, hon vägde 6430 gram!!! Herregud, jag tänkte att hon vägde runt 6 kg, men inte nästan 6,5! Våran lilla tjej börjar bli tung... Hon var 61,5 cm lång!
Barnmorskan sa också att de brukar informera om hur man lär babysarna att äta annan mat (om man vill att de ska det) när de kommer till 3 månaders vaccinationen, men så sa hon "fast det behöver jag ju inte informera er om än ser jag!". Haha, vår lilla tjockis! Hon ska informera oss nästa gång istället, om en månad. Det ska bli roligt att börja med smakidar och sånt så smått sen, då kan vi dela en burk puré till lunch, det blir grejer det!! ;)

På onsdagen åkte jag, mamma och Linnéa till Tibro för att hälsa på min morfar och hans Marianne. De hade inte träffat Linnéa än så det var riktigt roligt! Här är en bild på oss, 4 generationer!



I torsdags var Jens ute och fiskade hummer igen (2 stycken blev det!) och jag och Linnéa gjorde... hmm.. ja vad gjorde vi egentligen? Jag minns inte.

Herregud, mitt minne har blivit så dåligt, näst intill obefintligt på senaste tiden. Kanske blir så när man får barn?!

Jo, nu kom jag på det!! Linnéa fyllde ju sitt första kvartal och bjöd på fika! Susanne, Oliver, Therese och hennes bebis i magen var här. Det var mysigt!!

På kvällen var Jens föräldrar här och åt middag och hjälpte oss med lite grejer. Och Linnéas morbror kom med en kvartalspresent till henne, en mössa och halsduk som han virkat själv. De var så himla söta! Ska ta en bild imorgon och lägga upp här. Hon är jättefin i den mössan!! Tack perk!!

Det var baddag för lillan häromdagen också, tog lite bilder på sötnosen i hennes badcape. Hon är helt underbar!!

   



På fredagen var Jens pappa Lennart här på dagen och höll mig och Linnéa sällskap. Han passade även på att hjälpa oss att byta köksfläkt, justera altandörren och sätta upp ett eluttag till i köket. Sen hjälpte han mig att få upp spotslights i vitrinskåpet, de har legat i sin låda i över 2 år så det var på tiden att de kom upp. Tack så mycket för hjälpen!! Nu kan jag justera dörrar iaf, så om nån behöver hjälp med det så säg till! :)
När Jens kom hem från jobbet delade han och Lennart på en öl, Linnéa fick också smaka ;)

   


I lördags tog vi det lugnt på dagen. Jag grejade en del i trädgården, och storstädade. Putsade vitrinskåpet och diskade allt porslin, tvättade en massa, städade bakom soffan och sånt kul... städning som ingen ser.. Men skönt när det är gjort! På kvällen stack Jens iväg på pokerkväll och jag och Therese intog soffan med film, godis, chips och dricka! Vi började med att natta Lillan, jag varnade Therese att det kunde ta en stund för ofta blir hon lite gnällig när man lagt henne, men det gick med en gång! Hon stensomnade! Duktig flicka som visar sig från sin bästa sida när vi har främmat, inte för att hon någonsin har nån annan sida men iaf! ;) Vi kollade på "Utlämnad" med Jake Gyllenhaal och Reese Witherspoon... den var väl helt ok, lite seg emellanåt men annars bra! Framåt halv ett kom Jens hem och stackars Therese fick äntligen åka hem! Jag bad henne stanna tills Jens kom och hon var sååå snäll som gjorde det. Jag har blivit så nervös över att vara ensam hemma på kvällarna... det har kommit nu sen Linnéa föddes. Vet inte vad jag är rädd för, men jag tycker att det är otäckt.. det är säkert bara nån mammafas som går över, men just nu är det ganska jobbigt!

oooo, förresten! I lördags fick jag en UL bild på min mobil!! Min älskade syster hade gjort UL, så jag fick äntligen se deras lilla bebis.. så fin var den! Egentligen skulle de inte ha gjort UL förrän 4 november, men Andreas (blivande fadern) har en kompis som är läkare, så ha gjorde ett åt dem tidigare. Så himla roligt! Jag lägger upp en bild här på underverket! (Hoppas det är OK Elin och Andreas?!)

  Visst är den fin!!



Igår var Jens iväg och fiskade hummer igen, de fick två även denna gången. Gott! Jag och Linnéa var hemma och fixade lite först, sen åkte vi till mormor o morfar och fikade lite med dem. Annars var söndagen ganska ointressant.. jag klippte ner mina änglatrumpeter och vinternattade dem och mina pelargonior. Hoppas att de överlever till nästa år! Usch vad tråkligt det är när man tar in alla blommor, då är det verkligen höst. Så nu måste jag fixa lite höstplanteringar för min altan är alldeles öde! Nu ser man hur stor altan vi faktiskt har när inte mina blommor tar upp all plats! Haha! :)

Idag har det varit en riktig höstdag... vilket för mig har varit lika med städdag hos mamma. Håller på att hjälpa henne med en riktig storstädning. Diskar allt porslin, putsar ur alla skåp och sånt, det blir bra men det tar tid! Så vi får fortsätta en annan dag för vi har bara hunnit med ett rum hittills!

Här är lite fler bilder på vår älskade unge!

           



Och här är en bild på vår galna baby ;)


Kommentarer
Postat av: monkan

now im happy :)

2008-10-14 @ 01:11:46
Postat av: Jessika!!

Shit så goa bilder!!! Sista var ju helt underbar!!! =) Vi måste ses snart ju!!!

2008-10-14 @ 08:08:32
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Massa fina biler! :)

Jag tycker inte heller om att vara ensam hemma med barnen på kvällarna, vet inte varför.

Axel kom precis fram och kikade på datorn, började fnittra och pekade på sista kortet och sa "vilken tokik bebis" :) Jättesött kort ju!

2008-10-14 @ 10:10:56
Postat av: Mormor

Tänk villken lycka, få städat och samtidigt få umgår med sitt älskade barnbarn. Kan man ha det bättre?

Kram

2008-10-14 @ 13:36:51
Postat av: Elin

Jag älskar kortet när hon har badkappan på sig! Underbart sött ju! :)



2008-10-14 @ 21:13:21
Postat av: Emma

Underbara fina bilder!

Å va söt hon var i mössan å halsduken..Duktig lillebror =)

2008-10-16 @ 19:25:55
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0