Rosa Bandet.



Det har blivit lite av en tradition att jag har en insamling till bröstcancerforskningen varje år. Den finns på nätet och man kan skicka sms för att skänka 50 kr, eller använda sig av internetbank om man vill skänka mer. Väldigt smidigt, och väldigt viktigt!! Oktober är en rosa månad, då uppmärksammas bröstcancer, och pengar samlas in för att stödja forskningen.

Var nionde kvinna drabbas någon gång i livet av bröstcancer. Men även om antalet diagnoser ökar, är det fler kvinnor som överlever sin bröstcancer i dag bland annat tack vare framgångsrik forskning.

Min mamma fick diagnosen bröstcancer. Hon kämpade och nu har hon varit frisk i 5 år, så i år blev hon friskförklarad! Vilken lättnad och glädje för oss alla i hennes omgivning som älskar henne!

Förra året kom min insamling upp i målet jag satt: 5000 kr. Så jag hoppas att det kan bli mer i år. Detta året kan man inte välja mål, men målet är bara att hjälpa till, att låta fler människor få känna glädjen och lättnaden som jag och min familj fick uppleva. Målet är att bekämpa cancer!!


Kommentarer
Postat av: Therese

Bröstcancer e så hemskt, tänker alltid lite extra på Anette under oktober... Och på Monika så klart som va så stark som kämpade sig igenom! Hoppas det samlas mycket pengar som kommer till hjälp!

2008-10-01 @ 11:07:52
Postat av: Jessika!!

Skönt att hon blivit friskförklarad!!!! Längtar tills mamma blir det med!! Kram

2008-10-01 @ 11:59:24
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Susanne

Jag är så imponerad att du engagerar dig i denna kamp karin! Nu ska jag dra mitt strå till stacken. Fler borde göra detsamma!

Kram

2008-10-01 @ 14:49:12
Postat av: Elin

Bra söstra mi! Ska absolut hjälpa till!!!!

2008-10-01 @ 18:11:23
Postat av: Sarah

Jättefint att du engagerat dig så. Skickade ett sms för att bidra lite jag med. Vad skönt för er alla att din mamma blivit friskförklarad! :)

Min mormor dog i bröstcancer när min mamma var ung. Då fanns ju inte dagens kunskap. Härligt att så många engagerar sig tycker jag!

2008-10-01 @ 19:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0