Cykelutflykt någon?

Idag har Pyttet varit hos mormor och morfar en stund medan Jens målade båten. Så då passade jag på att handla själv. Jag var först på blomsterlandet, där köpte jag en lagerbladsplanta, rosmarin och backsippa. Sen köpte jag en sådan där regnmätare där det sitter en glasbehållare med mått på i en rostig hållare - jättefin är den! Passade på att köpa kogödsel där också, och 2 syrénbuskar och 2 vinbärsbuskar. Jag tänkte att det kan nog vara roligt för Linnéa om vi har lite bärbuskar, så jag valde en röda- och en svarta vinbär! :)
Efter Blomsterlandet åkte jag till Maxi, shoppade lite allt möjligt vardagligt, men även en cykelsits och cykelhjälm till Pyttet!! Min pappa har byggt ihop cykeln jag fick i födelsedagspresent förra året och nu ska han sätta på linnéas sits också. Och sen när vi satt på lampor är den klar!!! Woohooo, ska bli mysigt att åka ut och cykla! Nån som vill följa med?




Efter shoppingen lämnade jag av allting hemma och sen åkte jag till de glada barnvakterna och tog en kopp kaffe. Sen tog jag med mig Linnéa hem och hon vilade en stund innan vi drog iväg till farmor och farfar. Där bjöds det på middag, och till dessert åt vi den citronpaj som jag och Linnéa bakade i förmiddags. Den var riktigt god faktiskt, ganska syrlig, men god!! Kul!



Igår fick jag iaf målat grinden på baksidan. Den var så himla sliten innan, men nu är den fin! Nu ska jag bara måla det blå räcket på det sista och sen tvättar jag det grå på resten av altanen. Det är ganska fint i färgen där, men så mycket alger. Så nu ska jag algtvätta och sen blir det finemang!

Halva grinden är målad, fint blir det! :)


Ska tvätta av altanen med högtryckstvätten med tvättmedel också och sen olja in den. Vad fint det kommer blli!
jag köpte putsspackel på maxi idag också så jag kan laga hålen i grunden där jag tagit bort den gamla färgen, och sen blir det lite färg där med. Vilket lyft det kommer bli för vårt lilla hus! :)

I veckan blir det nog en del hemmafix. Och nån dag ska jag och Therese förhoppningsvis kunna göra om våra betonggrejer! Sen på fredag kommer nog Susanne med familj häråt så då hoppas jag verkligen att vi kan ses också! Sen är det ju påsk. På påskafton ska vi på middag hos mina föräldrar och på söndag ska vi på påskmiddag hos Jens morfar i Mariestad. Det blir en mysig påskhelg!

Kram på er allihop!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Energiknippe till tusen!!!! =)



Och ja, jag och Olli vill med på cykelutflykt, anytime!!! ;)

2009-04-05 @ 21:49:33
Postat av: Sarah

Jag tycker allt du får ta lite bilder på det du fixar med i trädgården och lägga upp här! Vore kul att se :)

2009-04-06 @ 08:24:52
Postat av: Karin

Susanne: Kul att ni vill med på utflykt, får ta det en dag snart!!



Sarah: Ja, jag får nog gå ut och plåta lite sen då :)

2009-04-06 @ 16:48:04
Postat av: Jessika

Du e så himla duktig som fejar så... Jag vill me se bilder sen! =)

2009-04-06 @ 22:20:11
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Anonym

Jag å Cornelia vill me cykla!! Men vi får nog vänta ett tag! ;)

Åå vad det e kul att vår fixa i trädgården!! Betydligt roligare än höstfixet... Vad du shoppade på BL!! Himla roligt, blir allt lite avundsjuk, får vänta på skattepengarna innan jag har råd med nån shopping...inget fläder träd inkommet än?! ;)



Hur mår lilla Linnéa då? Bättre hoppas jag! Synd på betongen, men, men, nya friska tag!!



Puss på er GODINGAR!

2009-04-07 @ 10:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0