Helgen som gått...

I lördags var det ju påskafton, och vi var (som jag redan berättat) hos mina föräldrar på middag. Här är några bilder som togs under dagen:

Noel hos stolt morfar:

     

Stolta farföräldrar också:

   

Världens finaste Noel:



Linnéa och pappa väntar på maten:





I söndags var vi ju i Mariestad hos Jens morfar, men innan vi åkte hann vi allt med en del lek. Linnéa tömde snabbt sin leksakslåda i en röra på golvet, och sen blev hon sittandes i lådan. :) Haha, jag drog runt henne i den lite och hon såg ganska förvånad ut!

  


Resan till Mariestad gick ganska bra, men Linnéa hade sovit precis innan vi åkte, så hon var jättepigg i bilen. Och efter en stund blev hon uttråkad och ville inte alls sitta i stolen! Så vi fick sitta och underhålla henne och muta henne med majskrokar hela vägen! Men till slut var vi framme, första av alla (kors i taket!!). Jens morfar blev jätteglad när vi kom, och han tog glatt fram en present han hade köpt till Linnéa - en påskhare med choklad! Han är så himla gullig, "Jag trodde hon skulle tycka om den, den har så fina färger!". Pyttet tog den med en gång och blev så glad, och då såg Gösta så nöjd ut. Han är ändå 90 år i år och hade traskat iväg med rollatorn och handlat en påskhare till Linnéa. :) Han visste kanske inte ens att det är choklad i.

  <---- Linnéas påskhare.


När alla de andra kommit fram blev det smörgåstårta, Linnéa lekte en massa och sen framåt 16-tiden var det dags att dra oss hemåt. Resan hem gick fint, Linnéa sov hela vägen. När vi kom hem åt Linnéa och sen stack vi iväg och handlade. Det blev en lugn kväll här hemma sen.



I går var Jens iväg hela dagen och fixade med båten och jag hade besök av Susanne och Oliver på fömiddagen. Barnen lekte för fullt, vi hade inte en lugn stund, de kryper runt som sjutton och drar i alla sladdar och grejer. Vid ett tillfälle när vi höll barnen lutade sig Linnéa fram mot oliver med båda armarna utsträckta och kramade om Oliver! Så goa de är! :)
Efter vårt kafferep åkte jag och Pyttet till mormor och morfar en sväng, där fick vi mat och kaffe - lika trevligt som alltid!! Sen plockade vi med oss Perk och skjutsade honom till skolan innan vi åkte hem. Väl hemma pysslade vi iordning lite innan Susanne kom tillbaka, utan Oliver denna gången vilket kändes jättekonstigt! Hon hade med sig ostbågar och lite godis och så tog vi ett par öl ihop. Det var så himla mysigt! Satt och snackade om ingenting och hade jätteroligt, lyssnade på gamla Håkan Hellström skivan och The Ark! Sen kom Jens hem och helt plötsligt pratade vi om bilar, försäljningsknep och världsekonomin (öh?!). Jag satt mest tyst då, hehe! Hoppas vi kan göra om det snart, riktigt skönt att bara vara med varandra så.
Nu dröjer det inte länge tills nästa gång vi ses, lurar på att åka till Jönköping på tisdag när Susanne fyller år! Har hört att det vankas tårta?! Haha, nädå, det är bara mina önskedrömmar. ;) Men paket har vi i alla fall fixat!



Idag började vi dagen med att fixa iordning oss. Jens var hemma sjuk från jobbet idag så han fick passa Pyttet medan jag åkte till Jordnära för att shoppa upp mitt presentkort jag fick i födelsedagspresent! Blev stoppad av polisen på vägen för nykterhetskontroll. Typiskt. Här dricker man fler än 2 öl för första gången på nästan 2 år och då blir man självklart stoppad dagen efter! Jag blev helnojig men det var såklart inga problem!! Men jädrar vad mycket jag hann tänka! Presentkortet på Jordnära resulterade i 3 stora krukor med tulpanlökar (rosa, röda och gula), 3 perennväxter (minns bara vad en var - borstnejlika, och ett planteringsbord!!). Tack Elin, Andreas, Noel och Erik! När jag var där och spanade på deras grejer ringde Therese och bjöd in mig på fika, så jag tog vägen om henne på vägen hem. Så mysigt att träffa henne och Cornelia, lillan hade blivit så himla stor!! Vi myste allt en del och hon log så glatt! :) Och hon är så stark, häll uppe huvudet jätteduktigt!
Sen begav jag mig hemåt, då gav vi Linnéa mat och sen stack jag ut i trädgården. Jag rensade en del ogräs, kantklippte mina rabatter, vattnade mina nyplanterade buskar. Noterade att rådjuren ätit på mina vinbärsbuskar så jag byggde ett stort rådjursskydd - ser hemskt ut men är förhoppningsvis effektivt! Ska ta kort på mitt bygge imorn! Sen passade jag på att strö ut snigelmedel i rabatterna också, de hemska djuren har ju vaknat nu! Uscha!
Sen gick jag in och bytte kläder, stack till maxi och handlade blöjor och grillkorv med bröd så vi kunde grilla idag. Åkte hemåt och matade Pyttet medan Jens grillade. Efter att vi ätit åkte Jens iväg på Ölprovning på Systembolaget med hans pappa. Jens fick det av mig i julklapp! Jag och Linnéa har lekt och myst en del och nu sover Linnéa gott!

Nu blir det desperate housewives!

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Typiskt att bli stoppad av polisen men tur att det gick fint! Stod dom utanför Sävelund? Där har jag sett dom flera ggr nu...

2009-04-15 @ 07:23:03
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Elin

Kul att det blev så mkt bra av presentkortet! :) Sågpå tv4 nyhetsmorgon i helgen och då var det tips om hur man får bort rådjur. Man skulle blanda blodmjöl och nåt mer och så skulle man doppa oasis i och sen sätta upp på pinnar bland blommorna... kolla tv4.se så står det säkert om det där! :)



Jobbigt med blåsandet! Har fått blåsa en gång ipoliskontroll - när jag övningskörde! :) Hehe, blev nervös fastän jag inte druckit en droppe!

2009-04-15 @ 09:21:37
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Spessartin

Pensépelargonen är jättefin!



Hur har det gått för dig, har du fått tag i några pelargoner? Jag måste ju också såklart tipsa om den klassiska Mårbacka-pelargonen som går i ljust rosa och är otroligt vacker!

2009-04-15 @ 16:05:58
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Sonens mamma

Tänk vad mycket det blir att göra och hitta på när man har en liten bebis i familjen, det är allt ett underbart stress och fläng under helgdagarna!

Å, stolta stolta morfar, nu har han både en pojke och flicka att skämma bort! =)



Min son och jag ser väldigt mycket fram emot att få besök på min födelsedag! Jag känner absolut ingen press med tårta och allt... Hehehe, nä, det gör jag faktiskt inte!! Jag kanske hade gjort det, om jag vore fin i kanten, men som tur är är jag ju inte det! ;) Så ni får nöja er med en tre-rätters middag och röda mattan utrullad! Hoppas det duger! ;p



Hoppas golvet blev till belåtenhet!! Det räknar jag med!

Kram på er sötisar

2009-04-15 @ 22:33:35
Postat av: Sarah

Låter som om ni haft en fin påsk!



Låter så härligt med allt fixandet i trädgården! Tror nästan vi får komma och kolla någon gång, kanske grilla lite korv :) När det är fint väder så vi kan vara ute, Axel är ju allergisk mot katten (katterna?).



Vad skönt för er att komma iväg lite utan barn nästa helg! Kommer gå galant för Linnéa att sova hos mormor och morfar. Men vi mammor oroar oss alltid lite tror jag, oftast helt i onödan :)

2009-04-16 @ 16:14:35
Postat av: Spessartin

Självklart hjälper jag dig att namna pelargonerna om jag kan! Det är verkligen roligt med pelargoner, om man är lite duktig kan man korspollinera dem och få fram helt egna sorter, något jag drömmer om att göra!

2009-04-16 @ 20:23:03
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Karin

Sarah: ja ni får gärna komma ut nån dag och grilla korv, hade varit roligt! Fint väder får det vara så Axel slipper bli allergisk mot katten, vi har bara Maja kvar nu. Vi kan ju be männen bestämma en dag som passar!

2009-04-16 @ 20:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0