Idag...

Idag har jag:

* Ringt vårdcentralen bara för att bli hänvisad till BVC.
* Ringt BVC utan att få tag på sköterskan.
* Ringt till Sjukvårdsrådgivningen och fått reda på att Pyttet inte kan få hostmedicin. Och att hon inte smittar så hon får träffa folk, men inte barn under 3 månader eller gamla.
* Hjälpt mamma att påskstäda.
* Varit på Vinden med mamma och Pyttet.
* Planterat mina två syrénbuskar nere vid trappan.
* Rensat min rabatt nere vid gången, och planterat en del nya växter där. Bl.a. Backsippa, höstflox, höstanemon och stjärnflocka.
* Gjortb upp planer för Pyttets trädgårdshörna. Där kommer bl.a. vinbärsbuskarna ingå, men även krusbärsbuske, jordgbbsland och kanske något fruktträd. Sen finns ju sandlådan där nere och så småningom ska vi köpa en gunga att ha i äppelträdet också! Kommer nog bli en mysig hörna. Ska mäta också och se hur mycket staket vi kommer behöva nere mot vägen!
* Plockat och fixat lite, och nu tvättar jag.

Snart kommer jag att:

* Hänga sista tvätten.
* Borsta tänderna.
* Gå och lägga mig, och förmodligen somna bums!!

Imorgon ska jag:

* Fixa sista tvätten.
* Förhoppningsvis hinna dammsuga. (Beror på om Linnéa går med på att sitta i gåstolen)
* Kanske hinna greja med något ute.
* Hälsa på mamma & pappa, så morfar får leka med Pyttet lite när han är ledig! :)
* Kanske ta en premiärtur med nya cykeln med Pyttet där bak!! *hoppas*

Kram på er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jobbigt med Linnéas hosta! Tyvärr kan ju hosta nästan sitta i flera veckor tycker jag. Hoppas hon blir bättre snart!

2009-04-09 @ 07:48:20
Postat av: Susanne

Bra med listor!! =)

Det borde jag göra oftare för jag glömmer annars vad jag ska göra. Risken är bara att jag glömmer göra listan... ;)



Kram

2009-04-09 @ 08:04:49
Postat av: Spessartin

Jag är ju helt frälst vid pelargoner så jag har jättesvårt att säga att någon är vackrare än någon annan. Jag tycker att doftpelargoner är underbara, bland annat Dr Westerlund som har en härlig doft med jättesöta, men ganska anspråkslösa blommor. Sedan finns ju Appleblossom Rosebud som är en rosenpelargon, en underbart vacker blomma som blir stor och kraftig. Contrast är en dekorpelargon med väldigt vackra blad. Ja jösses, det finns hur många vackra som helst verkligen!

Jag har en pelargonblogg som inte vaknat för säsongen ännu, men där kan du se några av de jag hade förra året: http://spessartin.blogg.se/pelargonior/



När det gäller pelargonior så skall de ha mycket gödsel, jag ger flytande i varje vattning. Pelargoner är näringstörstande och vill ha massor och åter massor med näring.



Jag är en rätt ny person i konsten att använda hönsgödsel, men mamma gör det jämt och tycker det funkar väldigt bra. Jag fick en låda av henne men får väl köpa mig en säck själv och ha. Det enda man tydligen skall tänka på är att hönsgödsel är starkt och lätt kan bli lite aggressivit mot rötterna, varför man inte skall överdosera...



2009-04-09 @ 22:34:05
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Åh! Stjärnflocka som är så vacker! Vilken färg? Jag har mörklila här hemma, men vill så gärna ha vit-gröna.

2009-04-09 @ 22:37:26
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0