Kryp och förkylning.

Nu kryper Linnéa för fullt. Hon tar fler och fler krypsteg i taget nu innan hon lägger sig raklång på magen, eller sätter sig upp.  Nu reser hon sig själv också, och står helt raklång. Hon kan inte resa sig mot till exempel soffor, stolar och bord och sånt ännu, men när vi ligger/sitter med henne på filten så tar hon tag och reser sig upp! Villka framsteg de gör, och fort som tusan går det också!! :)

Förkylningen är inte direkt förändrad. Hon snorar inte riktigt lika mycket tycker jag, men däremot hostar hon jättemycket. Sån där slemmig jobbig hosta har hon, så inatt hade hon jättesvårt att sova. Hon vaknade av hostan, stackars! Så idag försökte jag få tag på vår bvc tant för att höra om man kan göra något, eller ge någonting för hostan innan hon ska sova. Men hon var inte där idag. Så jag tänkte att jag åker in till Apoteket och fråhgar dem, men tanten där sa att de inte får rekommendera någon medicin till barn under 2 år, då måste man ha läkare/bvc-sköterskas intyg. Så imorgon ska jag se om jag får tag i bvc-tanten, annars ringer jag vårdcentralen, så någon kan lyssna på henne och titta på henne bara. Eller kanske tipsa om något på telefonen.

Natten till igår sov förresten Pyttet hela natten i sin egen säng!! Jag vaknade klockan 8 och blev först helt förvirrad "var är Linnéa!!??" och sen tittade jag mig omkring och då låg hon där i sin säng! Haha, duktig tjej. Nu är det kanske bara förkylningen som ställer till det!



Efter apoteketbesöket idag åkte vi föbi mormor och sa hej, hon skulle iväg så vi åkte vidare hemåt. Väl hemma sov Pyttet en stund och jag passade på att spraya algmedel på grunden och plocka iordning en del ute. Sen skulle Linnéa få mat, men hon bara skrek och ville inte sitta i sin stol så hon fick välling istället. Då bölev hon lite nöjdare. Men sen fortsatte hon skrika. Så vi packade iväg oss och åkte till mormor igen, där bjöds det på kaffe och Linnéa var, såklart, på sitt bästa humör! ;) Skönt att kunna ta det lite lugnt, och att mormor kan ha koll på Linnéa lite när man är trött!!
Efter mormor åkte vi hemåt igen, Linnéa somnade i bilen så jag flyttade över henne till vagnen och där somnade hon om gott.. Medan hon sov krattade jag en del och plockade kvistar till eldningshögen. Jag plockade fram brädor till bänken jag ska bygga av några "bockar" jag hittade igår (bild på dem kommer längre ner). Sen småfixade jag lite mer, och när Linnéa vaknade gick vi in och lekte en massa! Hon är en riktig busunge. Man sitter och leker med henne bredvid sig, tittar bort 1 sekund och vips så är hon nästan ute i hallen. När man då säger typ "Linnéa, vad gör du?!" så skrattar hon och kastar sig huvudstupa framåt på mage och sprattlar med benen och armarna! Haha!

Här kommer lite bilder på lite jag har fixat med i trädgården, på er begäran. ;) Inte jättebra bilder, de är tagna med mobilen:


En fin buske jag spanat in längs vägkanten se förra året. Tog mod till mig häromdagen när vi var på promenad och snodde den! Så nu bor den i min rabatt! Vet inte vad det är så det blir spännande att se!


Närbild på söta busken.


Mina nyplanterade vinbärsbuskar:


Syrénbuskar i väntan på plantering.


I väntan på plantering.


Min Örtagård, med ny jord och kogödsel (luktar illa, men det blir bra!):


 

Örtagården med nyplanterade Rosmarinen och Lagerbladen.


Mina "bockar" jag hittade bakom härbret igår. Ska bli en bänk nere vid sandlådan är planen!




Efter middagen som bestod av köttfärslimpa somnade Pytte ganska lätt faktiskt, och har *peppar peppar* sovit sen dess. Annars ibland bkan hon vakna till och tycker då att hon har vilat och ska upp... ganska jobbigt eftersom man själv är ganska kvällstrött då.
När Linnéa somnat gick jag ut i trädgården. Fick städat bort den del gamla krukor, klippt ner lite växter på framsidan och klippt ner en del gamsla fula ormbunkar och skrapat bort mossa från stenmuren. Har fått ryck på mossan - den ska bort!! Skrubbade av grunden också, så nu ska jag skrapa bort det sista, sen blir det spackel och efter det målning! Kul!

Linnéa förstår förresten vad "puss" är nu! Man kan säga "får mamma en puss?" och pussa med munne så böjer hon sig framtå mot en med huvudet och försöker göra en pussmun. Fast munnen är lite sådär halvöppen och tungan smiter ut ibland, haha! Men hon är så go när hon ska pussas och mysa. Älskade unge!!
Lapman kan hon också peka på nu när man frågar vart lampan är. Herregud vad hon kan mycket nu, inte längesen hon bara låg och sov mest hela tiden - nu är det verkligen andra bullar!! :) Mysigt det tycker jag!!

Imorgon ska jag till mamma och hjälpa henne lite!

Kram på er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hehe, din thief! ;) Snor buskar från vägkanten och allt! Spännande blir det att se vad det kan vara för fångst!

Så fint det är och kommer att bli med alla buskar, plantor och öter planterade!! Är avis måste jag säga! Men vi kommer gärna ut till er och hjälper er att äta av det ätbara - det lovar jag!! :)



Lilla syumpan är så himla go och kan ju så himla mycket nu. Det ska bli hur kul som helst att få träffa er och se hur barnen leker med varandra! De saknar säkert varandra nu!! :)



Nu måste du lova mig att du försöker vila lite, inte bara flänga omkring ute och fixa hela tiden! Fast jag förstår att det är lite av terapi att greja i trädgården också och att man ser konkreta förändringar!!



Nu ska jag snart nana!

Hoppas vi höres imorgon!

Kramar

2009-04-07 @ 21:42:00
Postat av: Sarah

Vad fint du gör i trädgården! Busken du tog var riktigt fin :)

Så duktig hon är lilla Linnéa, är så kul med den åldern, det händer så mycket :)

2009-04-07 @ 21:55:31
Postat av: monkan

å vilken duktig tjej ni har :)

2009-04-07 @ 23:31:16
Postat av: Jessika

Inte klokt vad det händer... Jag tycker det är kul att Linnéa är ganska exakt 1 år yngre än Alwin för man känner igen så mycke i det man läser. Inte klokt att tiden går så fort! Kram

2009-04-08 @ 12:25:57
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Spessartin

Vad roligt att ta del av dina trädgårdsplaner!

2009-04-08 @ 17:55:52
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0