Mycket gnäll och ingen verkstad!

Idag har det varit gnälligt, väldigt gnälligt! Stackars Linnéa är så förkyld, det är jättejobbigt. För både henne och oss. Det har inte gått att lämna henne en sekund. Jag har varit ute småstunder i solen, men knappt fått gjort någonting. Jag hann i alla fall kola mina och Thereses betonggrejer, och de får vi göra om. ;) De hade stelnat ganska bra, men vittrade sönder när man tog i dem. Jag tror inte att betongen var tillräckligt väl blandad. Men nu har jag fixat en ny visp som passar på borrmaskinen så nu borde det gå bättre! Vi ska nog även inhandla ny betong. Går det inte bra då har vi ingenting att skylla på! Haha!



Finaste vädret i år och jag sitter inne och bloggar... men så blir det när barnen är sjuka. Då behöver de massa gos och mys. Nu vilar Linnéa, hon snarkar så det hörs ut i vardagsrummet. Stackarn. Jag har sköljt näsan med saltlösning i morse och ska nog ta en kur till när hon har ätit om en stund. Det lättar lite för henne då iaf. Men kul är det inte, hon krumbuktar och ålar som en tokig när man närmar sig lilla näsan.
Jens är och målar båten nu. Vi har varit i luven på varandra hela dagen. Han tycker att vi ska göra saker tillsammans när han är hemma, Och jag känner lite att när han är hemma kan ju jag faktiskt få göra lite av det jag vill göra. Som att greja ute till exempel. Han och Linnéa kan ju gå en promenad själva eller hitta på nåt, det hade varit mysigt för dem båda (och mig med) om de tillbringade tid tillsammans ensamma. Man kan ju faktiskt göra både och, men det har vi inte hunnit. Usch, jag har varit på ett hemskt humör hela dagen. Brist på sömn, och irritation över det mesta.

Nä, nu ska Linnéa få mat.. Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Elin

Lilla Néa! Noel som ville leka med sin kusin igår... eller snarare Noels pappa ville leka med Noels kusin igår! Men på påskafton kan de ju få härja fritt ett tag! :)



Jobbigt när man känner sig sur och gnällig själv också! Man vill ju göra egna saker, men man vill ju göra saker ihop också. Får ju försöka göra lite av varje, men det är lite klurigt att pussla ihop ibland...



Hoppas Néa är bättre idag och att ni får en roligare dag idag! :)

KRAM

2009-04-05 @ 10:34:58
Postat av: Olli och Susanne

Lilla snoriga pyttet, hon måste bli friskt snart!

Det är skitjobbigt för alla när barnen är sjuka, jobbigt för barnet såklart men också jobbigt för mamma och pappa som får ta allt gnällande i kombination med mindre sömn. Det är jobbigt!

Men snart blir Linnéa kry igen och då kommer det bli andra bullar hemma! =)



Jag och Olli längtar så efter dig och Néa så det ska bli så kul att (förhoppningsvis!) ses runt påsk!



Massa kramar från oss till er (framförallt till sjuklingen!)

2009-04-05 @ 11:02:24
Postat av: Sarah

Jobbigt att Linnéa fortfarande är förkyld!



Det är knivigt det där med hur man ska spendera tiden. Blir lätt att man tjaffsar på varandra. Tycker att dagarna går så snabbt, tiden räcker ofta inte till till allt man vill göra ju!

2009-04-06 @ 08:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0