Solig långfredag!

Sån underbar dag! Vädret har ju varit helt fantastiskt och man blir alldeles lycklig! Jag började dagen med att få lite sovmorgon, Jens var uppe med tuppen (i detta fallet Linnéa!) och jag fick ligga kvar. Härligt. Sen blev det lite morgonbestyr, och när Linnéa vilade fick jag gå ut och greja lite. Jag började med att skrubba av mossan från vår trappa igår, och gjorde klart detta idag. Skrubbar med stålborste, så det blir kanonfint! Grunden är färdigskrapad också nu så snart ska jag börja spackla och måla!

Efter att Pyttet vaknat och fått lunch åkte vi för att möta Therese och Cornelia i Nolhaga för lite promenad och picknick. När vi träffats ringde vi Susanne för att höra hur de hade det, och då var de i stan!! Så hon och oliver mötte upp oss också. Sen blev det en härlig promenad och sen en lång picknick. Jättemysigt! Det är så roligt att träffas och bara vara. Bara prata om ingenting och mysa med våa fina barn. Hoppas vi kan få till en träff till innan Susanne och Olli åker tillbaka till Jönköping! Oliver och Linnéa satt i varsin vagn bredvid varandra, och efter en stund sträckte de ut sina händer och höll varandra i handen. Gullungar!! Cornelia sov, men kikade allt upp på oss ibland, hon undrade väl vilka det var som tjatade så evinnerligt mycket!! ;)
Mitt i picknicken gick Susanne runt med Linnéa för att få henne att somna, men sen så började Pyttet gråta och då skulle jag ta henne. Men när Linnéa böjde sig ner för att ge mig Linnéa så hoppade en spindel tydligen ner i min urringning. Haha! Jäklar! Susanne började lyfta tillbaka Linnéa mot sig och sa sen försiktigt att "jag tror att du har en spindel mellan brösten..." - och det skriket som kom när jag såg den skrämde nog alla parkbesökare. Men som tur var kunde jag få bort spindeln utan att klä av mig alla kläder vilket var min första impuls!
Vid strax efter 16 var vi tvungna att dra oss hemåt. Jag åkte till Hemsjö, det skulle bjudas på mat där, och så skulle ju farmor och farfar få se Linnéa krypa.

Igår kröp Linnéa hemma hos mormor & morfar, hon kröp genom heka vardagsrummet!! Alldeles bestömda steg, som om hon tänkte "nu ska jag visa dem att jag kan detta"! Så nu kryps det för fullt, hela tiden!

Imorgon ska vi på påskmiddag hos mina föräldrar, min syster med familj kommer också dit och även hennes svärföräldrar, och min moster med barn! Så det blir en del folk, mysigt ska det bli!! Huvudnumret på påsk är när mina föräldrar "värper" påskäggen. En tradition sen jag och mina syskon var små som lever kvar. Mamma kacklar och pappa gal i ett fantastiskt roligt uppträde- kanske kan filma skådespelet?! Hehe!!

Kram på er allihopa!

Avslutar med en bild på Susanne i hennes "solglasögon"...hehe...



De hade gått sönder och glasen hade ramlat loss, haha, hon blev så förvånad och såg så rolig ut!!! :)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hehe...vilken tur att du slapp ta av dig kläderna i Nolhaga! Fy för spindlar, obehagliga småkryp det där.



Vilken rolig tradition att dina föräldrar värper äggen :) Kanske något du och Jens ska ta efter sedan? ;)



Glad Påsk på er hela familjen! :)

Kram från fam. Wellner

2009-04-11 @ 07:16:38
Postat av: Jessika

Jag vill HEMSKT gärna se den här värptraditionen!! Hahahaa!!



Obehagligt med spindeln, tur att du inte hade tagit över Linnéa för jag hade iallafall nästan kunnat kasta iväg Alwin hejvilt i ett sånt läge! ;-)

2009-04-11 @ 07:36:06
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Anonym

Hehe, bra att du skriver om värpningen - nu kan de ju inte sluta med den eftersom det kommit 2 små in i familjen igen :) Men filma den?! Hehe, vill ju inte ha hela familjen på dårhuset ;)



Ascoola solglasögon, Susanne! Riktigt läckert! :)

2009-04-11 @ 10:14:42
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0