Underbara Noel!

Ja det är han... fullkomligt underbar, alldeles perfekt! Och han är så liten, men med jättelånga fötter ;) Vi var och träffade lilla familjen i tisdags, och de är så fina allihopa! Jag har lite svårt att säga vem Noel är lik, mest Andreas tror jag, men han har helt klart Elins näsa!! Jag tog såklart lite bilder på min lilla systerson:

  <---- Vill inte byta blöja!

     <---- Superstolt moster med systerson! :)

  <--- Allra käraste syster, stolt mamma till Noel!

Visst är han helt underbar!!

          

Linnéa lekte för fullt med Andreas:

  <--- Busar!!

  <--- Så fint kort på Andreas och Linnéa!!

Det var så roligt att få träffa dem allihopa, och hoppas vi kan ses snart igen! Igår var de inne och gjorde PKU-test och hörseltest med Noel, och allting gick jättebra. han hade gått upp i vikt bra också, så duktig han är!! :)



Igår var Therese här, vi skulle testa att gjuta saker i betong. Jag hade fixat grejer att gjuta i och Therese hade med betongen. Vi började med att somna barnen i deras vagnar och sedan skred vi till verket. Vi började med vatten i en hink, sen skulle vi sätta på vispen på borrmaskinen - men då passar såklart inte den. Så vi fick blanda betongen med en spade, det gick la sådär! Betongen började stelna i hinken och i boken vi hade stod det att betongen skulle bli "som tjock gröt", och ja... det var det väl kanske. Vi öste ner betongen i formarna, i ren panik eftersom den höll på att stelna. Väl i formarna slutade det att stelna! Kansigt! Men nu har det stått över natten så jag ska snart ut och titta till det igen. Blev det inte bra är det bara att testa igen och göra om! Himla roligt var det i alla fall! Och alltid kul att träffa Therese och lilla Cornelia!!


På promenad i vårvädret!

När de hade åkt hem började jag skrapa altanräcket. Jag ska måla om det nu för det är så slitet och fult så nu börjar det tråkiga förarbetet. Men fint lär det bli när det är klart!



Idag händer det väl inte mycket... jag ska nog skrapa lite, köra Erik till sjukgymnasten, leka med Pyttet och sådär. Sen imorgon ska jag, Linnéa, Jens, Cornelia, Therese och Anders till Åhaga på Hem & Trädgårdsmässa. Det ska bli jätteroligt!!

Nä, nu får jag ta hand om en arg Pytt. Hon försöker resa sig, men det går inte riktigt som hon vill. Hon reser sig nu själv, och kan stå en stund om hon får hålla i nåt med en hand. Att landa är hon inte så bra på, mendet lär hon väl sig så småningom! ;)


Kommentarer
Postat av: Elin

Å, vad fina kort på lillprinsen! :) Vill ha :) Har ju nästan inga egna kort alls ;)

Underbart kort på Néa också! :)



KRAM ELIN

2009-04-02 @ 13:02:52
Postat av: monkan

å vilken sötnos han är lille noel:)

va fin du har blivit i håret nu karin nu är du blond igen !!!

2009-04-02 @ 15:08:34
Postat av: Spessartin

Betongen kommer att brinna tids nog, men det är viktigt att den inte utsätts för frost eller temperatur kallare än +5 grader! För att skynda på brinntiden så värm med en värmefläkt eller något annat som höjer temperaturen!

2009-04-02 @ 19:56:56
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Jessika

En sådan underbart söt liten kille!!! =)



Å söta kort på Linnéa med, duktiga tjejen som kryper! Alwin ålade först men en dag låg han naken på golvet och då tyckte han nog de var för kallt för han började helt plötsligt krypa. Å sen var de slut på friden! ;-)

2009-04-02 @ 23:57:16
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Vilka fina kort på både Linnéa och lille Noel :)

2009-04-04 @ 08:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0