Jönköping och babbel!

Jo i onsdags bar det ju iväg till Jönköping, efter ett antal missöden. Jag och Linnéa försov oss en timma först, men vi hann ikapp oss ganska snabbt. Sen när jag stod i duschen ringde Jossan, hon hade missat tåget! Hon hade sprungit in på stationen och sett tåget åka iväg! Så typiskt! Allt p.g.a. himla spårvagnarna. Så vi bestämde att vi skulle plocka upp henne vid halv tio istället för nio, och det var ju ganska skönt för oss, så slapp vi stressa så mycket. Vi var iaf påklädda och ute i bilen strax efter nio, parkerar Linnéa i stolen och ska starta - and guess what - den startade inte! Så jag fick ringa Jens och han sa att jag måste använda vår batteribooster... skit också! Jag har en skräck mot bilbatterier, vet inte varför men jag pillar inte gärna med dem. Så Jens fick vara med i telefonen för att guida mig. Och efter mycket svärande, diverse hotelser mot Jens och förfrusna fingar startade bilen! Då var klockan strax efter halv tio! Så när jag och Pyttet backat ner hela backen i vanlig ordning och tagit fart kom vi iväg! Och vi plockade upp Jossan, tankade och sen gick hela resan som smort! :)
Vi var framme hos Susanne vid 11.30 och började som vanligt med fika. Väldigt smarrigt! Efter en stund fick barnen sin puré och sen gick vi ut på långpromenad, jättehärligt! Vi stannade till i en syaffär också - livsfarligt för min plånbok, men jag köpte faktiskt bara en halvmeter tyg för 25 kr. Hade kunnat vara mycket värre! ;) Sen gick vi till ica och handlade mat, spatserade tillbaka hem till Susanne för att laga middag. Innan maten passade vi på att bada lille Oliver också, han tyckte nog det var mysigt trots att det var jag och inte pappa som var med och badade! Till middag blev det Pasta Carbonara, jättegott var det!
Efter middagen och kaffe var det dags att dra oss hemåt... resan hem gick utan problem, och trots att Linnéa sov hela vägen somnade hon gott här hemma sen.

      <--- Linnéa tyckte mycket om Olivers leksaker! Hon snodde dem ur händerna på honom när de lekte också, ohyfsat! ;)

På torsdagen gjorde vi inte mycket, jag och Pyttet var bara hemma. Och vid 12-tiden kom Cornelia, Therese och Anders på en fika efter deras bvc besök. Cornelia hade växt som hon ska och är så himla söt! Blir sötare och sötare för varje gång man ser henne, om det nu är möjligt! :) Jens kom hem från jobbet och vi stack iväg till stan en sväng för att kolla efter tossor till Linnéa, vi köpte ett par jättesöta bruna! Fötterna blir lite kalla av bara raggisar och dessutom håller hon på att växa ur de raggisar hon har...

I fredags åkte vi förbi mormor en sväng på förmiddagen och fikade, hon hade Pytte-abstinens, och de skulle åka till Skåne över helgen så vi passade på att träffa henne innan de åkte! Linnéa var på jättebra humör och fick majskrok, och hon gav halva till Selma i vanlig ordning. Haha, Selma gillar att ligga under Linnéas stol när hon äter ;)
Efter fikan åkte vi vår vanliga fredags sväng till Hemsjö för att städa, sen åkte vi hem, Pyttet åt, vilade och sen drog vi till skohuset i Lerum för att kolla efter vinterkängor till jens. Jag hittade hans gamla ( i princip oanvända) i härbret, men de hade blivit för små. Han hittade ingenting på Skohuset, men jag hittade ett par jeans i Klädhuset (butiken bredvid) för 100 spänn! Perfekt ju! Blir så glad när jag fyndar så bra!
På kvällen blev det pizza och film... Righteous Kill med De Niro och Pacino, den var bra! Sen var det snabbt läggdags, dödströtta båda två! Linnéa somnade vid 22 efter att hon suttit uppe hos oss och babblat en massa. Hon har börjat "prata" på ett helt nytt sätt nu. Inte samma joller liksom utan mer så att det låter som prat. Och hon ser väldigt viktig ut när hon gör det också! Sötnosen! "Daaagaaa" låter det ungefär...

Idag har jag sytt ett par byxor till Linnéa, likadana som Cornelia fick så nu kan de matcha varandra! Haha! Sen åkte vi och handlade för att sedan hamna i Hemsjö. Där bjöds det på fika och Lennart o Jens kollade min bil, det är nåt fel på den men är inte så insatt i vad det är :S Jag och bilmek... ojoj..
Linnéa vilade när vi kom hem och sen har vi bara tagit det lugnt. Ätit tacos och fixat lite här hemma. Sen blir det godis och tv... men har ingen lust att kolla på melodifestivalen, får se hur det blir, förmodligen hamnar man där iaf!

Imorgon har vi inte mycket planerat, eventuellt ska det läggas golv i köket!! Hade varit himla kul, det är det enda rummet som är kvar nu! På måndag blir det babyvisit hos Therese, ska bli så kul att alla ska träffas igen! :)

Ha det så bra allihopa!! Hoppas ni orkat läsa trots att det var snålt med bilder idag!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Klart man orkar läsa din blogg, alltid rolig! =) Jobbigt när bilarna inte är pålitliga men hoppas dom har hittat felet iaf! kram

2009-02-22 @ 12:16:42
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Elin

Usch, vilken mardrömsmorgon men skönt att ni kom iväg till slut och att ni fick en trevlig dag! :) Linnéa får ju inte sno Olivers leksaker... tur att hon får en kusin snart så att hon får dela med sig lite... hehe, men hon kanske snarare tycker det är bra att få någon som hon kan domdera med lite ;)

2009-02-22 @ 16:28:58
Postat av: Emma

Känner igen allt det där med fika, promenader å matlagning. Mammaledighet rocks! ;-)

2009-02-22 @ 19:51:31
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hoppas att Jens hittar felet på din bil! Finns nog inget mer irriterande än krånglande bilar (och datorer!). Låter som ni har haft mysiga dagar iaf! :)

2009-02-22 @ 20:24:33
Postat av: Susanne & Oliver

Hahaha, du skriver så roligt, det är verkligen ett sant nöje att läsa!



Erat besök hos oss var underbart och våra barn är såå goa, även om Linnéa snodde Olivers leksaker...! ;) Hehe!!



Puss

2009-02-22 @ 21:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0