Det trodde ni inte va?!

Att det fanns ett nytt inlägg redan idag! Haha..men jojomänsan!

Jag var tvungen att blogga idag för: "TADA!!" Här är allra första bilden på Linnéa där man ser bissarna tydligt! Och såklart gör hon sin nya "rynka-på-näsan-och-väsa" grej så hon ser helt knasig ut! Har fått även detta konstiga beteende på bild tydligt nu och hon ser nästan lite läskig ut ;)





Och här är bilderna när hon gör sitt nya "trick":

   

Igår kväll fick jag ett sy-ryck. jag har ju sytt gardiner till köket och till ett fönster i sovrummet. Men igår började jag sy nya sängkläder till pyttet och gardiner till hennes fönster, i samma tyg, det blev faktiskt riktigt bra! Och mycket billigare blir det ju än att köpa färdiga! Perfekt. Så jag tänkte att "Nu kan jag nog sy en klänning till Pyttet, hur svårt kan det va?!..." Det var riktigt svårt...herregud, stackars Pyttet! Jag provade den på henne förut och det var väl sådär med passform och längd...haha!! Jag fick inte till nån bra bild på det, men ska be Jens hjälpa mig sen. Så nu blir det till att skaffa mönster och riktiga tyger och muddar så ska det nog bli ordning på torpet.
Det vore roligt att kunna sy själv för det finns alltid så fina barntyger, och man kan välja själv hur de ska se ut. de behöver inte vara jätteputtinuttiga klänningar med rosetter och sånt - känns som om det bara finns sånt i affärerna nu. Och jag gillar det också, men inte alltid, ibland vill man att Linnéa ska ha lite tuffare kläder på sig utan att det blir "pojkigt". För ska man köpa tuffa kläder är de ofta så utpräglat pojkiga.

Idag blir det en tripp till mormor & morfar och eventuellt farmor & farfar också!! :)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Hjälpes vad duktig du är som syr och grejar!! =)

2009-01-11 @ 12:43:24
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Elin

Hehe, vilka coola tricks hon kan! :) Hon är så rolig ju!



Roligt att sy, ska bli spännande att se dina skapelser sen! :)

2009-01-11 @ 13:40:07
Postat av: Emma

Ja, jag blev så impad av att du redan bloggat igen =) You go girl!

2009-01-11 @ 19:17:38
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vad kul att sy själv :) Jag vill med, har investerat i en symaskin t.o.m, men har inte fått nån direkt inspiration än ;)

Underbara bilder på sötnosen!! :D

2009-01-11 @ 20:37:51
Postat av: Therese

Jag tyckte nog hon va mer söt än läskig ;) Trodde nog inte man kunde bli mer huslig än du, men det kunde du tydligen...inte alls avundsjuk... haha!! Puss!

2009-01-12 @ 11:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0