Mmm... biff stroganoff!

Idag har vi vari på stan hela familjen. Åkte in en sväng och strosade, jättemysigt! Fick några ärenden gjorda och jag hämtade mitt paket med tyger som jag beställt... ska öppna det sen och sätta mig i arbete! Apropå arbete, Jens föräldrar har varit här idag och Jens pappa installerade ett bokföringsprogram på vår dator nu så jag kan börja hjälpa honom med det! Jag är ju ekonomiansvarig på hans företag... självutnämnd ;) Nä men det är kul att ha nåt att göra och kul att kunna hjälpa till. Dessutom var det ganska enkelt och ganska kul faktiskt!

Pyttet har ätit biff stroganoff puré idag, det var smaskens!! Hela hon var orange när hon ätit klart..

     

Igår var jag och Linnéa hos Therese och fikade. Tänk att det var kanske sista gången vi träffade magen, nästa gång vi ses kanske bebisen har kommit! Vad fort det har gått, tiden har bara flugit fram... på tisdag är bebisen beräknad, så när som helst nu kan den komma! Vi hade jättemysigt hos Therese iaf och Pyttet var på sitt bästa humör.
När vi kom hem började vi fixa iordning maten, vi skulle ha främmat på kvällen så det var lika bra att förbereda. Sen kom Jens hem från båtmässan och då myste han och Linnéa i soffan. Linnéa satt och grejade med sin flodhäst och rätt som det var bara somnade hon, rakt upp och ner:

  

På kvällen kom Elin, Andreas, Erik och Matilda på besök... vi bjöd på tacos - så enkelt och så gott! Det var himla mysigt! Vi åt, och sen spelade vi Lika Par Leka Bäst... man ska spela i par och så får man olika frågor där man ska gissa vad ens partner tycker. Allt går ut på att veta hur väl man känner varandra.
Det var kul, men svårt! "Irritations-korten" (det vill säga där man gissade på vad man gjorde som irreterade ens partner) var inte alls svåra, där hade alla ganska bra koll. Men när man kom till "harmoni-korten" (där man gissade på vad ens partner tyckte bäst om) var svårare, där hade alla ganska många fel! Och det blev en del sura miner emellanåt... haha... ett sånt spel kan verkligen ställa till det!! ;) Men efter att vi spelat klart (jag och Jens kom aldrig ens i mål, hehe, så väl känner vi varann efter 6,5 år ihop) var alla vänner igen iaf! Och strax efter 22 åkte gästerna hem... alla var ganska sega och vi gick och lade oss ganska direkt.

Nu vilar Pyttet och när hon vaknat blir det ens väng till Maxi för att inhandla middag och sen hem och äta. Blir väldigt lugnt här idag, jag är inte helt 100, ruskigt förkyld och känner mig ganska sjuk... stackars mig ;)

Ha en jättebra lördagkväll allihopa! Kram på er!!


Kommentarer
Postat av: monkan

å finns de nåt mysigare än sovkorten på våra små...

vilket roligt spel du berätta om var hittar man de?



2009-01-31 @ 17:31:40
Postat av: Fam. Melin-Dib

Lilla söta skruttan som somnade så gott på pappa sin! =)



Å vad nyfiken jag är på tygerna du beställde...

Jag, Olli och Danne var också på stan idag och det var jättemysigt! Jag o Danne köpte 7-årspresenter till varandra! =) Olli fick ett par jeans från HM!



Jag gick till Åhléns och skulle kolla om kanintyget fanns kvar men det gjorde det ju naturligtvis inte!!! Vad ledsen jag blir. =(

Men som tur var hittade Danne skumplast till stolsdynan! Jippi, hoppas jag får fixar det imorgon! =)



Trevligt kväll på er och krya på dig nin lilla snoris! ;)

Kramar

2009-01-31 @ 19:33:51
Postat av: Sarah

Du har många bollar i luften du, ekonomiansvarig, sömmerska mm mm ;) :) Väntar ju förresten på kort på senaste klänningen ju! :)

Härligt att ni fortfarande är vänner efter spelrundan...hehe, kul spel!

Krya på dig!

2009-02-01 @ 08:36:40
Postat av: Jessika

Så mysigt när barnen bara somnar sådär... Tyvärr gör ju inte Alwin de längre nu när han e så stor! Kram

2009-02-01 @ 12:08:46
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0