Lilla farmor...

Långt sen sist nu igen... det har inte hunnits med att blogga, och när jag haft lite tid över har jag varit i trädgården i det fina vädret. Härligt. Såhär kommer det nog bli nu framöver, hoppas ni fortsätter kika in här ändå och ge mig era uppskattade kommentarer! ;)
Jag har allt fått en del gjort, planterat röd basilika och citronbasilika i min örtagård, planterat en del dagliljor i min nya rabatt och klippt & trimmat diverse gräsmattor. Det blir allt fint när man håller på. Igår fick jag hem mina minikiwi plantor, ska bli mycket spännande att se om de klarar sig här!

Linnéa är så himla stor nu, hon går omkring (med stöd) och reser sig mot allt, vill ha allt och vill äta allt. Hon babblar hela tiden, det mesta heter "Bah", "Oooe" eller "Pappa". Hon fick en docka av mamma häromdagen som hon genast kallade för Ove, hon sa nog oooe men nu kallas dockan för Ove i alla fall. Hennes transadocka. :)

Jag minns knappt vad vi har hittat på sen sist. Vi har varit hos Elin, Andreas och Noel på kalas, Andreas hade fyllt år så vi blev bjudna på tacos i lördags. Mycket trevligt!

I söndags var det ju Mors Dag. Min första riktiga! Förra året låg Pyttet i magen och jag krävde visserligen present då med, men den mors dagen räknas inte. Egentligen gjorde vi inte nåt speciellt denna dagen heller men jag fick en krusbärsbuske i p0resent av min älskade dotter! På kvällen bjöd vi på grillning, Elin, Andreas och Noel kom och Erik också. Jens var ute och fiskade hela dagen då så jag och Linnéa roade oss själva under dagen .

I måndags hade jag och Linnéa en riktig mysdag i solen. Vi började med att åka till Nolhaga och gå en promenad. Det är så fint där nere, och så kul med alla djuren, det gillade Pyttet!! Efter Nolhaga tog vi en sväng till Växthuset i Fly, där inhandlades en Physalis och en gul liten vallmo. Finfint! Sen var vi hemma och lekte och myste tills Jens kom hem.

Vi har haft några riktigt jobbiga kvällar med Pyttet nu. Hon har bara skrikit och skrikit, minst 2 timmar innan hon kunnat slappna av och sova. Tålamodet har verkligen prövats. det kan vara riktigt jobbigt att vara föräldrar ibland, man blir så maktlös och kan inte hjälpa. Hon var helt otröstlig. Så i tisdags när jag hjälpte mamma att skjutsa iväg Erik till Hyssna och när mamma åkte med oss i bilen började Linnéa skrika på hemvägen. Ingenting tröstade henne så vi fick stanna bilen och gå ut och vagga henne. Mamma tyckte hon kände igen vissa tecken och sa att hon kanske har ont i öronen. Hon fick inte känna på öronen så vi nringde sjukvårdsrådgivningen och de bokade en tid åt oss på jourcentralen. 
Vid 18.45 var vi där och Linnéa hade jätteroligt i väntrummet, lekte med alla roliga saker och försökte slänga sina nya fina skor i papperskorgen?! sen tittade läkaren på Linnéa, och efter en hård kamp konstaterade han att hon är röd i öronen och att hon har onr. Det var ingen inflammation men kunde bli värre sa han och då ska vi i så fall komma tillbaka. Stackars Pyttet! Så han sa att vi kan ge Alvedon till henne och det gav vi på kvällen och jag tror nog att det hjälpte lite grann. Nu har det även konstaterats att hon har två nya bissar på gång i sin underkäke, jobbigt detta ju!

Igår tog vi med oss Therese och Cornelia och åkte till Susanne & Oliver i Jönköping. Vi hade så himla mysigt! Vi fikade, gick promenad, lagade mat och åt och framåt halv sex bar det iväg hemåt igen. Tiden i Jönköping går så himla fort!! ;) Tack allesammans för en helt underbar dag! Och tack Susanne, Daniel & Oliver för linnéas tidiga födelsedagspresent - en resebarnstol - perfekt ju!!

Idag upptäckte vi att våran septitank är full! RagnSells är på väg men kommer nog imorgon, skit också! Så vi kan alltså inte gå på toa, duscha eller tvätta. Så jag och Pyttet har tillbringat dagen hos mormor. Vi började med att fika och mysa och sen gick vi en promenad med hundarna och sedan hälsade vi på farmor. Hon har flyttat nu till Ängabogården så det var så nära att gå dit. Jag har inte velat hälsa på+ famor på länge för det har varit så himla jobbigt. Men jag har drömt om henne nu några nätter och tänkt så mycket på henne så det kändes rätt att hälsa på. Men det var jättejobbigt! Usch, fick hålla tårarna tillbaka underbesöket. Men vi märkte att hon kände igen mig och hon var glad att träffa Linnéa. Hon log och farmor och Linnéa vinkade till varandra. Vid ett tillfälle log farmor mot mig och blinkade med båda ögonen, nåt som hon alltid brukade göra förr, då såg jag en glimt av min älskade farmor! Hon är allt farmor inuti, men inte utanpå längre. Hon är som en fågelunge och nu har hon slutat prata. När jag skulle gå kramade jag om henne ordentligt och pussade henne på huvudet, då tryckte hon upp huvudet mot mig, så jag tror allt att hon var medveten om vårt besök. Nu efteråt känns det bra att jag har varit där!
Efter besöket bev det lite mat, vila, shopping på maxi och sen hem till mamma för den sista blonderingen. Så nu får det vara som det är. Imorgon ska hon toppa mig också. Vill ju vara fin till på lördag när vi ska ut och äta i Göteborg med Jens syster + man! Det ska bli himla mysigt. Linnéa ska sova hos farmor och farfar då!

Nu ska jag gå ut och kissa i skogen, haha! Njut alla ni som bor i civiliserade hushåll med avlopp ;)

Ska försöka uppdatera snart igen, Puss och Kram!!


Kommentarer
Postat av: Susanne och Oliver

Jag har verkligen saknat när du inte har skrivit på din blogg. Men som tur var fick vi träffat dig, Linnéa, Therese och Cornelia igår så då fick jag en dos av er irl!! ;) Jag och Olli älskar att få träffa er alla ska ni veta!!

Jag längtar tills imorgon då vi ses!!

Ska förresten hälsa varsågod till Linnéa för hennes tidiga present från Danne och Olli!



Du förresten, jag fick så dåligt samvete föeut när vi pratade i telefonen och jag bara avbröt och var tvungen att lägga på. Vi fick aldrig pratat om din farmor så som vi borde! Det tar vi igen imorgon min vän!



Ha en bra natt och morgon (trots brist på vatten...) tills vi ses! Och hoppas Linnéa sover gott!!

Kramar i massor

2009-06-04 @ 21:48:20
Postat av: Emma e

Jag förstår dig med din farmor, min mormor är likadan, men jag tror ändå dom uppskattar att man kommer och hälsar på =)

2009-06-04 @ 23:18:25
URL: http://wft.blogg.se/
Postat av: Jessika

Åh!! Jag känner såväl igen mig i det du skriver om din farmor!! =(



Kul med uppdatering av bloggen iallafall o jag gillar namnet Ove! ;-)

2009-06-06 @ 20:44:55
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Spessartin

Visst är det härligt med alla trädgårdsprojekt! Det här är verkligen en helt underbar tid på året!

2009-06-07 @ 10:00:54
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Therese å Cornelia

Usch vad det e jobbigt med lilla farmor...skönt i alla fall att du tyckte det kändes bra att ha vart där! Älskade Karin!



Hoppas ni hade jätte trevligt på middagen igår!? Ringde dig alldeles nyss men din mobil va av, du kanske e i Hemsjö??!



Jädra avlopp!! Hata!! Komunalt vatten e en önskedröm ;)



Puss på våra favorit flickor!

2009-06-07 @ 12:33:35
Postat av: Sarah

Hehe...riktigt kul namn på Linnéas första docka :)



Hoppas Linnéa blivit bättre nu, så ni slipper fler läkare och mediciner. Inte det lättaste att få i de små sånt ju...



Jobbigt med din farmor...känner så väl igen mig när det gäller min farmor med.

Din farmor uppskattade garanterat ert besök!

2009-06-08 @ 10:39:32
Postat av: Spessartin

Tack!



Roligt att du tycker om det jag skriver! Jag tänker ju att jag skall skriva fler såna inlägg, men det krävs ju inspiration och ork och det är ju inte så ofta det finns tyvärr.



Jag dricker också gärna vin till maten även om det snurrar till i skallen lite väl fort =)

2009-06-08 @ 20:25:48
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0