Tack alla!

Vill börja med att säga tack till alla för era gulliga kommentarer i mitt förra inlägg, och tack till alla er som hört av er.

Här hemma går livet vidare, och vi mår bra allihopa förutom att Pyttet är lite förkyld. Inget illa så, bara lite snuvig. Hon har blivit så stor nu och kan stå helt själv, den 12 juni ställde hon sig rakt upp och ner och srtod flera sekunder själv. Hon är väligt noga med att hitta balansen innan hon ställer sig så hon har inte ramlat utan sätter sig ner när hon stått klart. Så nu dröjer det nog inte länge tills hon går själv också, nu går hon med allt, sin gåstol framför sig, leksakslådan, min tyglåda och allt annat som man kan gå med!

Här kan ni se hur stor hon blivit.

     

Här leker hon i gräset. Tidigare var hon rädd för att vara i gräset och ville bara gunga, men nu tycker hon att det är roligt att krypa runt och plocka grässtrån och upptäcka saker!!

  <--- Är och handlar med mamma på maxi!

     <--- Leker på gräset igen i en klänning som jag hade när jag var liten.



Nu kan Linnéa äta mjölkprodukter också. Hon fick ju så ont i magen när hon var nyfödd och jag ammade henne och åt mjölkprodukter, så jag fick sluta med det. Och sen när vi har testat att ge henne mat med skummjölkspulver i har hon fått ont, men nu har vi testat att he små små mängder en längre period och nu fungerar det!! Nu äter hon alldeles vanlig mat, vanlig välling och allt, så skönt. Livet blev genast lättare när man slipper kolla allt man köper!

En annan nyhet är att vi har ny bil!! En V70, -06, Bi Fuel. Vi ersatte min gamla gröna volvo med denna och vi trivs jättebra med den! Och den har AC, helt underbart.

   <---- Nya pärlan! :)

Alla mina små kycklingar lever fortfarande också, väldigt ovanligt men mina små är starka! :) Så snart ska de få flytta hit till oss och bo i en bur med stor hönsgård. Alla höns ska behållas, men tupparna kan jag inte ha kvar. Jag har redan 3 stycken så jag får välja ut en jag vill spara. De är så söta alla små!

Igår var vi på stranden och badade och picknickade, idag blir det kalas för Jens moster och sen grilla hos familjen Öberg/Olsson, himla mysig dag ska det bli!! Och vädret vi har nu är ju oslagbart, vilken underbar sommar so far! Hoppas nu att de håller i sig. Hoppas ni alla mår bra, ska försöka kika in till era bloggar snart, har verkligen inte hunnit läsa så nu har jag väl en massa att ta igen!!

Stora kramar till er alla!! 

Kommentarer
Postat av: Jessika

Superfina bilder! Tycker Linnéa börjar bli lik dig! =) Å snygg bil, AC e inte fel!

2009-06-27 @ 20:24:47
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Susanne med la familja

Hej gumman!!

Vad jag saknar er, det gör Olli också såklart! ;)

Vad stor Linnéa har blivit och så duktig att hon står själv så bra, snart tar hon steg fram med, jag är övertygad om att det inte dröjer länge nu!!

Det är ju helt underbart att lillan kan äta precis vanlig mat nu så slipper ni allt jox med specialgrejer. Olli har börjat få vanlig mat nu, alltså den mat jag och Danne äter. Han verkar faktiskt tycka om det. Jag var lite orolig över saltet men barnen ska ju kunna börja äta mat med lite salt i nu så vi får testa oss fram! :)

Vad fin hennes solhatt var på förresten, speciellt ihop med den fina klänningen! :)



När tror du att vi kan ses igen? Ni har inte lust att ta en sväng i nya pärlan hitåt snart eller? Vi kanske kan mötas halvvägs i Ulricehamn annars, så kan vi bada med barnen där vi badade förrförra sommaren!!



Ha en underbar grillning hos familjen Öberg/Olsson nu! Hälsa dem så gott!!



Många kramar från familjen Melin/Dib ;)

2009-06-27 @ 20:36:45
Postat av: jossan

hej..

tråkigt de med din farmor, hon har de bra nu med din farfar,, inte roligt o förlora någon som står en nära..



hoppas ni har de bra o värmen o goingen växer å växer ser ja, inte klokt va tiden rinner iväg. våran fyllde 1 år i torsdags =) då blev de pannkaks tårta =)

tänkte åka till alingsås på tisdag, ska hjälpa mamma o passa marcus då o tänkte ta han till nolhaga eller stranden tänkte se om ni kanske ville me? ta en promenad i nolhaga kanske?



ha de s¨å bra o hälsa alla sååå jätte mycket..

puss o kram från gbg

2009-06-27 @ 22:34:52
Postat av: monkan

instämmer ... lillan e jättelik sin mamma :)

2009-06-28 @ 23:03:25
Postat av: Emma

Fina bilder! Å ja, tiden går fort. När är det hon fyller ett år?!

2009-06-30 @ 18:38:04
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej Karin! Längesen jag var inne och läste bloggar nu. Tråkigt att läsa om din farmor, det är jobbigt när någon går bort, även om det är någon som är gammal och man vet att det kommer hända.



Vilka jättefina bilder på Linnéa! Stora tjejen som står och allt :) Gott att hon kan äta mjölkprodukter igen.

Kul med ny bil, jättefin! AC är ju inte helt fel såhär i värmen ;) :)

Ha det gott!

2009-07-01 @ 07:14:12
Postat av: Susanne med la familja

En massa stora grattiskramar till er lilla underbara och söta Linnéa på 1-årsdagen!!!!! =)



Familjen Melin/Dib längtar efter att få fira lillan! =)

Puss och kram

2009-07-09 @ 21:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0