Byggare Pytt!

Japp, idag fick Pyttet på sig ett par snickarbyxor som är kvar från när jag var liten. Mamma var inte säker på att jag haft dem, men att min lillebror har haft dem ialla fall - så himla söta! Synd att jag inte hittat dem tidigare för de var ganska tighta nu... Så söt hon blev i dem vår lille byggare Pytt!

  

Nu har Linnéa kommit in i en period när hon vill ha allt och får hon inte det så visar hon sitt missnöje väldigt tydligt. Har bildbevis... jag skulle ta kort på henne idag men hon ville bara åt kameran hela tiden, vilket hon inte fick:

   

Pyttet fick prova sin nya mössa idag också, men den tyckte hon nog inte om, för den skulle hon ha av sig med en gång!

  


Hon har börjat ta av sig sina kläder i bilen. Eller ja, inte allt alltså, men tossorna ska av och vantarna. Och till sist mössan också! Tidigare har hon inte lyckats med mössan, för hon har inte förstått att man måste dra uppåt också och inte bara framåt. Men nu kan hon minsann! Så när man ska ha ur henne ur bilen måste man först leta upp alla kläder som ligger slängda överallt.

Idag på förmiddagen hade jag och Pyttet besök av mormor en stund. Linnéa sov först så jag och mamma fikade, och sen vaknade Pyttet och busade massa med mormor. Mysigt! När mormor åkt hem fick Pyttet banan och sen somnade hon om en liten stund innan pappa kom hem och hon fick puré. Sen fick de mysa ensamma och jag fick gå ut och greja i trädgården! Jag krattade gräsmattan här uppe och klippte lite gräs runt rabatterna med kantsaxen - blev riktigt fint! Och sen rensade jag lite i en rabatt.
Framåt 15-tiden fick vi besök av Cornelia, Therese och Anders! Vi tog en promenad med dem i solen, så härligt. Jag älskar våren! :) Man blir så glad och pigg när det är sol... man har inte fått se mycket av den det senaste så den är väldigt uppskattad!
Cornelia sov hela promenaden, men Pyttet somnade inte förrän vi nästan var hemma, typiskt. Väl hemma drack vi kaffe innan vårt främmande skulle bege sig hemåt. När de åkt fick Linnéa mat och sen tände Jens grillen!

GRILLPREMIÄR!!

Vi grillade bara korv, men gud vad gott det är! Speciellt såhär första gången för säsongen! :)

Efter att vi hade ätit passade jag på att smita ut i trädgården igen, och Jens nattade Linnéa som somnade efter fem minuter. När det blev mörlt var jag tvungen att gå in igen för då spg jag ju inte om jag rensade bort ogräs eller blommor så jag får fortsätta en annan dag!

Imorgon blir det promenix och fika med Kickie, ska bli roligt!

Nu ska jag ta en dusch! Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hehe...så hon har humör er lilla tös ;) Tänk att det finns så mycket känslor i de små kropparna!

Å vad gott med grillning :) Nu är våren verkligen igång!

2009-03-17 @ 20:58:11
Postat av: Jessika

Härligt med lite grillning! Ni är alltid ute i tid med grillen får jag lov att säga! ;-)

2009-03-18 @ 20:19:39
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Kickie

Hej Karin och Linnèa!



Tack för några helt underbara timmar.

Ni gör mig så lycklig, fick ju pussa riktigt

mycket på charmtrollet Linnèa.

Hon är som en solstråle, underbara tjej!!kramar om och pussar i tanken

Hoppas ni hade en fortsatt bra dag.

Gillar er MASSA MYCKET.

Kramar och pussar Kickie.

Tyson och Crockett skickar blöt pussar till er båda.

Postat av: Leonora - The Crazy one

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-18 @ 22:09:50
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0