Linnéa går omkring...

i sin gåstol på dagarna, hon tycker att det är jätteroligt! Ibland får hon för sig att hon letar efter något:

  <---- Kanske är det här?!

  <---- Eller här...

   <---- Kanske om jag sträcker på mig då...

Men hon hittade nog aldrig vad hon letade efter... Jag vet inte vad det var, men jädrar vilket tålamod hon hade när hon letade. ;)
Linnéa har en himla rolig stil när hon åker runt... (lägg märke till benet på första bilden!):







Vi hade besök här idag också, himla trevligt! Alltid så kul att träffas allihopa, och alla barnen! Idag var Oliver lite trött och hängig och Filippa var förkyld, så hoppas verkligen inte att alla barnen blir sjuka nu bara. Vi får hålla alla tummar och tår för det!
Alla barnen är så goa. Det var lite komiskt för Oliver var ledsen och skrek för han var så trött, och Linnéa tittade på honom och började skrika hon med, och sen började Filippa skrika - haha, typiskt sympatiskrik!! Bara Cornelia som inte skrek, hon sov! ;) Men sen när Susanne, Oliver, Måkkan och Filippa hade åkt vaknade Cornelia och då myste vi minsann, tills hon ville ha mat av sin goa mamma!

När jag och Linnéa blivit ensamma blev det mellanmål innan vi åkte och hälsade på mormor & morfar en sväng. Där bjöds det på fika till mig och majskrok till Linnéa, mysigt!!
Sen åkte vi hem och Pyttet fick puré.. sen blev det matlagning, sen middag, sen välling till Pyttet och vid 20-tiden somnade hon gott!
Jens var ute och sladdade med Tobbe ikväll så jag fick spela in Antikrundan åt honom. Och när vi spelar in måste vi ha på programmet som spelas in, och det var en rolig grej som hände:

En tant kommer med en kinesisk vas (kallades typ pilgrimsblabla nånting...) med drakar och grejer på. Värderingsgubben tittar på den och pratar om varifrån den kommer o.s.v. och så berättar han att dessa vaser alltid brukar vara i par.
Sen ska han berätta värdet på vasen, då säger han "Ja värdet är 100.000 kr..."
Tanten låtsas att hon inte bryr sig (som de brukar göra...) men man märker att hon blir jätteglad.. då säger gubben:
"Ja, för paret alltså..." Och då tror man liksom att värdet på en vas ska vara 50.000 - och det tror tanten också säkert..
Men då säger gubben typ att "men eftersom denna är i detta skicket och skadad så kanske 5000-8000 kr...."
Tanten såg het chockad ut och bara... "Jaha.....ok....."
HAHA, så himla kul tyckte jag! Synd om tanten, men ändå... jättekul tyckte jag! Skadeglädje är den sannaste glädjen ;)

Usch vad hemsk jag är...



Nu är det snart dags för skolåterträff... tydligen 10 år sedan jag gick ut Östlyckeskolan, MY GOD! Vart tog de åren vägen? Så det ska tydligen bli stor fest på hotellet för alla som gick ur Nolhaga, GA och Östlycka -99. Vad hemskt! Jag ska inte gå...Dels så känner jag att jag inte har något intresse av det, och dels så kostar det 395 spänn! Känns lite väl dyrt.
Kan tänka mig sådär man alltid ser på filmer, alla står och jämför sina liv och vad man åstadkommit! Haha!
Jaja, jag är i alla fall helt nöjd med mitt liv!! :)



Nu drickar vi kaffe och Jens kollar på sitt inspelade program... blir nog tidig sänggång ikväll tror jag. Imorgon ska jag städa i Hemsjö för Jens föräldrar kommer hem imorgon kväll. Och så kanske jag och Jens ska åka och fiska på dagen om det är bättre väder, då ska Pyttet vara hos mormor i så fall. Mysigt.

Kram och godnatt på er!!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hejsan!

Tack för en mysig fikaträff med alla goa mammor och barn!! =)

Jag och Olli älskar dessa träffar!!



Skönt att Jens föräldrar kommer hem imorgon kväll, då slipper ni alla upp i ottan och släppa ut höns och katt!! ;p

Kanske har den nån present med sig hem åt er som tack för "besväret"...



Puss och kram på er!

2009-03-12 @ 23:46:55
Postat av: Elin

Vilka goa bilder på Linnéa! Kul att hon använder gåstolen så mycket! :) Hehe, kul med antikrundan när det inte blir som de tänkt sig! :)



Kram kram

2009-03-13 @ 08:15:45
Postat av: Sarah

Massa roliga och fina bilder, så söt hon är :)



Hade inte heller tänkt att gå på klassträffen. Men en kompis hörde av sig härom dagen och frågade om vi inte skulle gå, så nu blir det ev så iaf. Får väl se om det blir nåt kul :)



Hehe...kul med vasen! Skadeglädje är ju sann glädje ja, fast man kan känna sig hemsk ibland :)



Ha en bra fredag!

2009-03-13 @ 08:51:00
Postat av: Jessika

Haha!! Så söt hon är i sin gåstol!! =)



Klart du ska gå på klassfesten!! Jag längtar verkligen tills de e dags för våran klass att ha återträff... Men visst, jag förstår vad du menar med att de kommer bli att man står o jämför vad folket har lyckats med!



Lite intressant att Jens e sånt fan av Antikrundan tycker jag... Haha!

2009-03-14 @ 12:53:36
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0