Massa mys!

Idag har vi haft en riktigt mysig dag! Vi bör´jade med att åka in till mormor och då passade mormor Pyttet medan jag gick ut med vovvarna. Sen började vi med att sätta en färg i mitt hår och så åkte hon och hämtade moster Elin på stationen. När de kom tillbaka fikade vi och sköljde ur färgen, och sen var det dags för den sista färgningen för denna dag. Det blev mycket mycket bättre än igår, men helt blond är jag ju inte ännu, fortfarande lite morot kvar! Men jisses vad slitet det blev! Mamma klippte topparna, så bättre blev det, men vi bestämde att hon ska klippa lite mer en annan dag så det ska nog bli bra!! Tack för all hjälp mamma!!

     <--- Ursäkta att jag ser så sliten ut, har städat härbret precis!

Efter att håret var färdigt, Pyttet fått mat och hundarna fått gå promenad stack vi iväg till Vinden! Vi fyndade en massa som vanligt. Elin & Linnéa tog en promenad medan jag och mamma slogs med alla andra som var där ;) Jag hittade 2 stycken emaljfat, jättefina! De har jag tänkt ha i trädgården som fågelbad eller så. Och så köpte jag ett ljusgrönt fat med ett rådjur skulpretat på för 10 kr, det stod ekeby i botten på det och nu kollade jag på nätet om det. Läste att det är 20,30 -tal och är värt omkring 300 kr!! Bra fynd! Sen hittade jag en massa annat kul också... :)

När vi kom tillbaka till mamma från vinden tog jag och Elin en massa kort på pelins mage, och sen busade moster & Pyttet massa... Elin "flög" Linnéa ovanför huvudet på sig själv och rätt som det var spydde Pyttet på Elin!! Hahahaha, vi skrattade så tårarna rann!!

     


När klockan blev 17 drog vi oss hemåt, det var dags för mat för Pyttet. Jens fick natta Linnéa och jag gick ut och städade härbret... blev en hel del säckar med gammal skit! Så skönt att få ordning där inne nu!

Nä, nu är jag så trött så jag kreverar.. Kram på er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för en mysig dag! Var super, och spyan var ganska kul även om det inte var det mysigaste under dagen! :) Gillar de två sista bilderna på mig och pytt! :)

2009-03-25 @ 20:44:54
Postat av: Susanne och sussandes Olli

Å, vilken härlig dag ni haft, du och pytt!! =)

Så kul att få möjlighet att umgås med både mormor och moster! Dessutom fick ju mamma Karin en hjälpande hand med sitt snart helt blonda hår, perfekt!



Förresten, vill bara passa på att hälsa Elin innan det blir dags för Tjallä att titta ut! Hej hej!=) Vad tror du Elin att ni får för en liten? nyfiken i en strut



Kram kram

2009-03-25 @ 21:42:22
Postat av: Sarah

Vilka fina bilder på Linnéa och moster :). Tur att hon inte hade munnen öppen när Linnéa kräktes...haha ;)



Vad har ni tänkt att det ska vara i härbret när ni är färdiga? Du städar och städar där inne, ni måste ha en massa saker där ;)



Så fin du blev i håret!

2009-03-26 @ 07:30:42
Postat av: Elin

Hej Susanne! Ja du, jag vet inte... haft stark aning på tjej ett tag, men det har pendlat mer till kille! Nästan alla familjemedlemmar tror kille, medan alla människor på jobbet tror tjej så det är himla svårt! :) Men snart så vet vi! :)

2009-03-26 @ 09:16:58
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Emma

Men..! Jag vill ju se klänningen ju! ;)

Fina bilder å så annars :)

2009-03-26 @ 20:41:42
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Karin

Sarah: Ja en MASSA saker har vi där! Vi har liksom slängt in allt där som vi inte vet vad vi ska göra av! Men nu åker det ut så vi kan ha gästrum där uppe. Vi har en bäddsoffa och bord och sånt där nu :)

2009-03-26 @ 21:43:48
Postat av: Sarah

Det låter mysigt! Kul när det är färdigt sedan :)

2009-03-26 @ 22:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0