Ny design!

Som ni ser har jag en helt ny bloggdesign! Jag fick hjälpa av en jätteduktig tjej, Emma. Jag är supernöjd - vilket lyft detta blev! Tack Emma!



Nu har vi pratat med sjukvårdsupplysningen och de har konstaterat att Linnéa har ögoninflammation. :( Ögonen rinner och är helt kletiga... stackars lilla Pyttet. De sa att det är väldigt smittsamt så vi ska tvätta alla handdukar, tvättlappar och lakan och sånt, så nu ska här tvättas! Vi ska även tvätta Pyttets ögon och händer flera gånger per dag. Det kan tydligen läka ut av sig självt så vi skulle avvakta tills på måndag, ser det likadant ut då ska vi kontakta vårdcentralen. Hon har ju varit lite snuvig de senaste dagarna så nu har förkylningen satt sig i ögonen.
Så nu får vi inte träffa några andra barn sa läkaren. Jättetråkigt! Vi som hade planerat en tripp till Jönköping på måndag och öppna förskolan på tisdag. Och kanske en promenad med Cornelia + familj i helgen. Men det får vänta då...  Hoppas nu bara att detta går över snabbt så Pyttet slipper vara sjuk!



Nu på morgonen smet jag ut i härbret och planterade lite. Häromdagen rymde jag till Blomsterlandet och handlade lite jord och sånt, så nu fick jag planterat mina pelargoner och ett träd jag inte kommer ihåg vad det är, och sen sådde jag lite fröer. Jag hade bestämt mig för att inte så någonting i år egentligen, men sen hittade jag så roliga saker (randiga tomater, vanliga tomater, orange pepper, melon och så) så jag var tvungen. Vi får väl se hur det går, om jag har tid att ta hand om dem, eller om de dör. Jag har i alla fall försökt!
Jag har försökt få liv i mina änglatrumpeter också, har vattnat lite på dem och gett dem gödning så nu hoppas jag att de kommer igång igen.. vore så tråkigt om de dog! Jag lade ju ner massa tid (och pengar) på dem förra året - och så har jag ju lovat att Therese ska få sticklingar så det är bäst att de klarar sig! ;)

Jens har varit och kört sina föräldrar till Landvetter, de har rest iväg till solen - Kanarieöarna. Jag är inte alls avundsjuk! Vi får ju vara katt- och hönsvakter i en vecka nu! Haha!

Annars idag blir det lugnt, kanske en promenad, en sväng till Jordnära och bara ta det lugnt - efter vår sanering här hemma då ;) Apropå sanering... när jag åkte till Blomsterlandet idag var det värsta pådrag på rastplatsen mellan Alingsås och oss. Det var blåljus överallt från poliser och brandbilar. Och så stod det en stor lastbil med öppet flak, och därinne sprang det runt en massa folk som såg ut som rymdmänniskor. De hade gula heltäckande dräkter och grejer på sig. Måste vart nåt väldigt giftigt i den lastbilen! http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=3772&sidnamn=ALINGSÅS

Kram på er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Hade massa inlägg att läsa igen nu ju! Fina bilder som alltid och jättefin design! Fick du betala ngt för den?? kram

2009-03-06 @ 13:21:28
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: monkan

å lillan då... hoppas hon inte har för ont av ögoninflammationen. va mysigt me trädgårdspyssel å va man längtar till våren nu..då får vi ha mammafika på er altan!!! kramar

2009-03-06 @ 22:05:50
Postat av: Elin

Stackars lilltjejen! Hoppas att det släpper snabbt så att hon mår bättre snart!



kram kram

2009-03-06 @ 22:40:58
Postat av: Sarah

Stackars lilltjejen! Hoppas det går över snabbt! Axel och Edvin hade ögoninflammation för lite över ett år sedan, det blev rätt långdraget tyvärr, fick prova två olika ögonsalvor/droppar innan det försvann! Är ju lite svårare med barn, det går ju inte att säga till de små att de inte får peta sig i ögonen ;)

Nya bloggdesignen är jättefin! Ha en bra helg!

2009-03-07 @ 07:41:41
Postat av: Matilda

sv: tack så mycket! kul att du gillar den!



vilken söt liten tjej du har! tråkigt med ögoninflammation.. :-(

2009-03-07 @ 17:35:23
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Therese

Stackars pyttet!! :( usch vad jobbigt, hoppas att det går över av sig själv då så ni slipper droppar å grejor, pussa henne massor från mig å Cornelia!



Cornelia+familj, haha!, står redo för promenad en annan dag! Gärna i lite finare väder än vad det e just nu, snöslask, tur att jag har Anders hemma som tar hand om hundarna ;)



Puss på er goaste tjejor!

2009-03-08 @ 09:41:58
Postat av: Emma

Jädra fin sida!!

2009-03-08 @ 18:58:38
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0