Solig dag!

Min och Linnéas dag började 6.30 i morse, hon vaknade och skrek och vägrade somna om. Så då fick jag snällt gå upp med henne, och ge välling, sen myste vi i soffan. När Jens gått upp smet jag ut i solen, städade altanen och krattade lite. Sen skulle vi ta en sväng till en vårmarknad i parken jag läst om, men när vi kom dit var det tomt?! Haha, jag tror vi tog fel dag, det var nog nästa lördag det var marknad! Så då har vi nåt att se fram emot. ;)
Eftersom vi inte hade nåt att göra åkte vi till Blomsterlandet en sväng och kollade utemöbler. Vårt utebord har ruttnat, en massa brädor som är murkna... så det måste bytas. Och vi vill gärna ha ett i teak, men det är SVINDYRT!! De hade ett som var nedsatt från 8000 till 2000, men då var det gigantiskt och det blir nog trångt med ett sånt stort bord - tyvärr, för det var jättefint!!
Men jag fick köpt en påse jord, en kruka med påskliljor och ett gnagskydd mot rådjuren! Himla bra!



Efter shoppingen drog vi till Hemsjö. Jag och Annie skulle fortsätta sticka på våra strumpor och Jens skulle skrapa båten. Jag lyckades tappa maskor hela tiden, sticka upp och ner, åt fel håll och sticka rätor när det skulle vara aviga och tvärtom. Tur att Annie är en tålmodig människa, hon hjälpte mig hela tiden! Och vi hade himla roligt under tiden! :) Hon är himla go, och det är jätteroligt att vara så bra kompis med Jens syster.
Det bjöds på middag där också, lasagnerullar och till efterrätt bakade jag och Annie en banoffépaj! Det är en dessert vi åt på Malta nästan varje dag när vi var där. Den har en digestivebotten och sen är det typ ett kolalager på och så är den täckt av bananskivor. Så himla gott! Och så enkel att göra. Man mixar ihop digestivekex och smält smör, breder ut det i en form och låter den stå kallt. Sen kokar man en burk kondenserad mjölk i 3 timmar, svalnar av den och då har den blivit kola! Jättehäfigt. Och sen breder man den kolan över bottnen, lägger på bananer och "vips" så är den klar! *Mmmm*
Vid 19-tiden åkte vi hem, då var Pyttet jättetrött! Väl hemma fick hon välling och sen somnade hon ganska snabbt.
Nu har vi tittat på Robinson (var la sådär) och nu kollar Jens på Star Wars, men jag fixar inte riktigt de filmerna så jag sitter här istället! ;)



Nu ligger min farmors hus ute för försäljning, här kan man titta på det... usch, det är så tomt och opersonligt nu. Tänk vad mycket tid jag har tillbringat där, med min älskade farmor! Känns väldigt konstigt.



Imorgon ska vi gå tipspromenad med familjen Öberg/Olsson på förmiddagen!! Ska bli himla kul! Hoppas vi vinner nåt då! :) Efter promenixen ska Jens och Linnéa till Hemsjö, Jens ska skrapa båt och då tar han med Linnéa så jag kan fortsätta fixa här hemma. Och på eftermiddagen blir det middag hos mina föräldar! Mysigt! Elin och Andreas skulle eventuellt kommit också, men nu ligger Elin magsjuk!! :( Andreas var magsjuk i veckan så nu blev Elin smittad. Stackare, kan inte vara kul att vara höggravid och magsjuk!!? Eller vad säger du Therese?!

Nä, nu ska jag kika runt lite!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Den där efterrätten lät spännande, kanske nåt man ska pröva!

Låter som ni haft en mysig dag! Så härligt väder det har varit idag :)

2009-03-21 @ 22:22:40
Postat av: Jessika

Mysigt hus din farmor har!! Hoppas de går bra med försäljningen även om de säkerligen känns vemodigt. Gick förresten förbi dina föräldrars hus häromdagen tror jag, dom bor väl precis vid mig högst uppe på Stockslycke? Kram

2009-03-22 @ 13:26:04
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Elin

Nej, det var verkligen ingen höjdarnatt.... känner mig lite piggare nu, men nån middag lär det inte bli ;) Men desserten vill vi smaka på någon annan gång... :)

2009-03-22 @ 13:37:39
Postat av: Kickie

Hej gumman!!



Vad mysigt ni har haft det i helgen.

Låter som en god efterrätt, kanske du kan

bjuda på någon gångblink



Hoppas vi syns snart igen gumman.

Ni är såååå goa du och Linnèa vännen.

Kram Kickie Tyson Crockett Diva =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0