Upp & ner...

Det går fortfarande lite upp och ner med sömnen. Men jag tror att det kommer bli bättre nu när  hon tar flaskan på natten utan problem. Igår svepte hon i sig en del när hon vaknade sent på kvällen, himla skönt! Sen vaknade hon väl 2 gånger till, men somnade om direkt efter att hon fått äta. Så inget gnäll emellan och det är skönt!
Senaste tiden har hon vaknat varenda natt omkring kl. 01.30, men inatt gjorde hon inte det - men det gjorde jag! Jag vaknade och var liksom beredd att gå upp och ta hand om henne, men hon sov och snusade så jag kunde lyckligt somna om! Härligt!

De senaste dagarna har varit fullt upp så bloggen har försummats lite...

I fredags började vi dagen med promenad/fika besök av Therese, Anders och lilla Cornelia. Det var så härligt väder så vi passade på att gå en långpromenad, och när vi kom in passade vi på att ta en lång fika! Vi skickade iväg grabbarna till maxi så de fick handla fika, det blev chokladpaj och delicatobollar - mums!!
Sedan på kvällen blev det pizza och tv och bara slappkväll.

I lördags var vi och handlade och sen bar det iväg till Hemsjö. Jens syster Annie var där och hon hade stickningslektion med mig. Och vi kan säga såhär att det är tur att hon har tålamod som få... för herregud..jag var nog inte den mest lättlärda elev! Hon fick hjälpa mig mest hela tiden, jag drog av maskor och stickade åt fel håll (vi vet inte riktigt hur jag lyckades - men det gjorde jag!). Vid ett tillfälle drog jag ut en hel sticka så Annie fick virka upp mina maskor på något sätt. Hon är så duktig! Efter några timmars stickande och en del flamsande hade jag iaf gjort ca 2 cm på en strumpa! Är riktigt stolt. Det är strumpor för barn 2-4 år, och det är tur att det är så stor storlek för det lär bli ungefär så mina blir klara! Haha!
Vi åt middag i Hemsjö också, sen åkte vi och hyrde film - Eagle Eye. Vi bara tog den utan några som helst förväntningar, och sen visade det sig att den var riktigt bra! Alltid kul när det blir så!

Igår var vi på Baby- och barnmässan. det var himla mysigt att komma iväg lite! Vi strosade runt och Linnéa var på ett strålande humör, vinkade på alla hon såg, tjoade och satt och grejade en massa. Hon tyckte nog det var kul med all liv och rörelse, och det tyckte jag med! Jag hittade en massa saker jag ville handla, men hade inte så mycket pengar så Linnéa fick nöja sig med ett kudd-djur, vi valde ett gulligt får!

  


Efter mässan åkte vi till moster Elin och morbror Andreas och fikade. Linnéa busade en massa med Tjalläs (kusinen imagen) leksaker! Och med Moster o Morbror också. Sen fick Linnéa sitta ett tag på Tjallä också, där satt hon bra!

       <---- Bilder från Elin!

Efter Göteborg styrde vi kosan hemåt och mot mormor & morfar, där bjöds det på middag. Kycklinggryta med curry, riktigt gott var det! Massa bus blev det också, med både mormor & morfar och vovvarna! Lilla Selma vill gärna ligga hos Linnéa på filten, hon tar inga leksaker från Pyttet men vill gärna ge henne sitt märgben.

Idag har vi inte gjort mycket. Jag och Linnéa har bara varit hemma. Jag har fått sytt en kjol och tvättat lite men annars har vi bara tagit det lugnt. Börjar känhna mig lite halvkrasslig, bara jag inte går och blir sjuk nu!!! Får ta en alvedon och slänga mig i soffan om en stund!

Ha en bra kväll allihopa!! Kramar!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Alltid kul att läsa din mysiga blogg! Ja, mysig är vad den är! Alltid massa pyssel, bak å mat å såna där mysiga saker att läsa om :)

2009-03-02 @ 20:45:31
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Karin

Emma: Tack så mycket, vad kul att du tycker det!! :)

2009-03-02 @ 20:55:53
Postat av: Sarah

Kul att strosa på mässan :) Tyckte Jens också att det var kul? hehe

Du måste ju lägga ut bild på nya kjolen!



Vilken stor och fin mage din syster har, kan inte vara jättelångt kvar? :) Spännande!



Håller med Emma, din blogg är alltid jättemysig att läsa :)

2009-03-03 @ 07:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0