Vårsöndag och vår måndag! ;)

Ja igår hade vi en riktig vårsöndag! Så härligt det var. Jag och Pyttet började dagen med att ge pappa sovmorgon och sen ringde moster Elin och frågade om vi ville gå en promenad med dem senare på dagen. Och det är klart vi ville! Så vid 12-tiden bar det iväg till Göteborg. Vi fick börja med att ge Pyttet sin mat och sen traskade vi iväg på vår promenix, det var strålande sol och 10 grader varmt - helt underbart! Vi var ute i ungefär 1,5 timma det var riktigt skönt, och det var en jättefin promenadgväg vid havet.

     
 På väg till moster och morbror!

       
Utsikt

       
Lite vila!

När vi kom hem till Elin o Andreas efter promenaden fick vi jättesmarrig risotto! Andreas skulle se en hockeymatch medan vi åt och Linnéa var eld och lågor, hon är tydligen också ett Röglefan! Haha, hon vrålade och klappade händerna. Sen vann Rögle också så då var alla nöjda och glada!
Elin är så fin med sin mage, höggravid verkligen! Nu är det bara ca 3 veckor kvar tills Tjallä kommer (är beräknad iaf!) och det är så spännande att se vad det är för filur som kommer! Jag tror att det är en pojke, men jag brukar ha fel ;) Hur som helst kommer det vara världens sötaste, goaste syskobarn!!
Vi kom iväg ganska sent från Göteborg, klockan var strax efter sex, jädrar vad tiden går fort när man har roligt! Så Linnéa sov hela vägen hem, väl hemma åt hon och sen gick det inte att få henne att somna, hon somnade vid 22-tiden äntligen, efter mycket skrik! men sen sov hon ända fram till 5-tiden och då somnade hon strax om och sen vaknade hon igen vid 8 och då gick vi upp. Så härligt att hon sover såpass långa etapper nu! :)

Efter alla morgonbestyr åkte jag och Linnéa och storhandlade. På vägen hem plockade vi med morbror Erik hem och fikade ett tag med honom. Han och Linnéa lekte massor!
Annars har vi inte gjort mycket idag... bara busat massa. Nu låg jag och Linnéa på lekfilten och lekte och sen testade jag att lägga henne på mig, och *pang bom* så sov hon. Så nu har jag burit in henne till sin säng så hon ligger gott nedbäddad med snuttefilten! Gosingen!

Imorgon ska vi få besök av familjen Öberg/Olsson, ska bli himla roligt! Och på onsdag ska jag och Pyttet hälsa på Kickie, Diva och Grabbarna Bus i Ingared! Det var sååå längesen nu igen så det ska bli jätteroligt! Linnéa kommer älska att titta på alla vovvarna!

Kram på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack själva! Linnéa var ju en riktig hockeysupporter som både hejade och klappade i händerna! :) Vad fina bilderna över havet blev! Vill gärna ha dem sen :)



2009-03-16 @ 21:38:30
Postat av: Jessika

Riktigt underbart med lite soligt väder! Ser nästan ut som sommar på dina fina kort!

2009-03-16 @ 21:38:34
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: monkan

naw va gulligt rögle fan asså hihi

2009-03-16 @ 21:42:10
Postat av: Sarah

Vad härligt med vårpromenad! :) Hoppas det kommer många fler sådana dagar, och det snabbt! Var ju rätt grått väder igår.

2009-03-17 @ 08:14:10
Postat av: Therese

Ser jätte härligt ut vid havet, skönt att det kanske äntligen e vår! Den e efterlängtad!! Ska bli så spännande att se vad det blir för liten bebis Elin bär på, jag gissar nog på en tjej tror jag!!



Nu e sotaren här så jag å Cornelia smet upp å gömde oss ;) så snart kommer vi! Ska bli jätte skönt med en promenad i solen!



Puss på er!

2009-03-17 @ 12:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0