Vi vann!

Haha, ja i söndags på tipspromenaden kammade jag och Jens hem vinsten (i alla fall i tävlingen mellan oss och familjen Öberg/Olsson). Det var himla roligt, men förmodligen nybörjartur. Det var skitsvåra frågor så vi chansade oss till segern. Alltid kul att vinna, men extra roligt eftersom Anders inte direkt gillar att förlora ;) Hihi... Men jättehärligt väder var det att gå rundan i. På deras (Gerdskens BK´s) tipspromenader säger de att de har barnvagnsvänliga rundor, men i söndags hade de dragit rundan runt Gerdsken. Visst, det gick att gå, men jädrar vad skumpigt, lerigt och lurigt med barnvagn. Och sen har vi ju bron längst bort, men trappor på varje ände. Tur att vi var flera så man kunde bära vagnen. Sen gick ju rundan förbi Stockslyckes korvmoj, perfekt att inhandla en korv med bröd där ju! Vägmat är aldrog fel!

Efter tipsrundan åkte Jens och Linnéa till Hemsjö och jag var hemma och grejade. Jag satte ut sådjursmedel i trädgården, och gnagskydd på mina små träd. Och sen målade jag ett bord som vi nu har som vardagsrumsbord. Vitt blev det och jag tyckte det blev bra!

  

Efter målningen började jag städa övervåningen i härbret. Jag sorterade ut en massa saker vi ska slänga, byggde ihop bäddsoffan och dammsög madrassen till den. Och nu har jag bestämt med pappa att han ska få mitt löparband, jo jag äger faktiskt ett sånt... köpte det i en stund av sinnersförvirring på Vinden. Jag var så entusiastisk och jag skulle minsann börja springa... haha, men inte en enda gång blev det använt. Bättre att pappa får det om han vill ha det för han springer ju ändå marathon och grejer!!
När klockan närmade sig 17 kom Jens och Linnéa och hämtade upp mig så drog vi till mormor & morfar. Där bjöds det på fiskgryta, smaskens!! Vi äter fisk alldeles för sällan! Det var iaf himla mysigt.



Igår var jag, Pyttet och mamma på shoppingtur i Borås. Det var verkligen en mysig dag. Först gick vi till Furulunds, en jättestor tygbutik, jag fick köpt lite muddtyger och mamma köpte ett klänningstyg. Tur att jag inte hade pengar för då hade jag inte haft nåt kvar när vi gått därifrån, jag hade kunnat spendera en förmögenhet där inne, så mycket fint hade de!
Efter tygaffären gick vi till presentknallen, sen spanade vi efter en klänning åt mig som jag ska ha på dopet på söndag. Och jag hittade en jättefin på Sisters!! Jag fick den, en kofta och örhängen av mamma o pappa i tidig födelsedagspresent. Tack så mycket!!! Bilder på klänningen kommer senare! :)
Vi lunchade på Eat också, tacobuffé såklart!! ;) När vi satt där kom det ett par andra mammor med sina små. Sen ena sov i vagnen men den andra bebisen fick sitta i en barnstol. Den lilla flickan var nog något yngre än Linnéa tror jag. Mamman satte henne i barnstolen och gav henne ett halvt tacoskal att tugga på!! Öh.. ska man ge sånt till så små barn?? De smälter ju inte direk så som smörgåsrån eller majskrokar gör. Och det visade sig att man ska inte ge såna tacoskal till så små barn. Efter en stund ryckte mamman upp den lilla flickan och höll henne under magen medan hon dunkade henne i ryggen. Då hade skalet fastnat i halsen!! Jag blev alldeles kall, så otäckt!! Som tur var hostade flickan upp det, men ändå, fy!! När det var klart satte mamman tillbaka flickan i stolen och fortsatte fika som om ingenting hänt. Herregud, jag hade blivit helt hysterisk och inte kunnat släppa Linnéa ifrån mig på länge om det var jag! men alla är vi olika.... en otäck händelse var det iaf.
Efter lunchen spanade vi runt lite mer innan det var dags för hemgång.



Förresten sitter här en randig Karin och skriver. Bimboblond från hårbottnen och en bit ner, sen orange och sen bimboblond igen. Haha! Mamma har hjälpt mig att ta avfärgning på mitt hår idag och det ser för jäkligt ut just nu! Men hon var och köpte mer blonderingsprodukter förut så imorgon ska vi ta tag i detta. Vi ska ta en blond färg på det som är orange och sen 2 paket "askblond" (inte så hysteriskt blont) i hela håret efteråt. Och då har förhoppningsvis allt hår ungefär samma färg sen. Skönt att bli ljusare nu till våren, alltid kul med förändring till våren tycker jag!
Jag hjälpte mamma att städa idag också, började med att putsa alla fönster och damma överallt. Så imorgon ska jag fortsätta med det jag inte hann. Och sen kommer Elin till Alingsås också, kul! Tänk... det kanske blir sista gången jag ser magen innan Tjallä kommer!! :) Vi ska nog ta en tur till vinden också, alltid roligt! Jag och mamma fyndar alltid en massa bra grejer där, till pappas och Jens stora förtret! Jens brukar klaga på att jag drar hem en massa skräp... men han har fel! Jag köper bara fina saker! ;)



Förresten, jag har fått sålt haklappen!! Woohooo!! 25 spänn blev budet. Himla roligt att nån budade tycker jag!! :)




Crazy Pytt!


Nu blir det kvällen här, ska slänga mig i soffan med en påse Gott&Blandat medan jag väntar på att Jens kommer hem med pizzan. Haha, nyttiga familjen!

Kram på er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Hoppas du blir bra i håret men blir de inte sliten när du bleker så?? Mitt blir ju som tuggummi!! =)



Otäckt med tacoskalet... Jag hade nog blivit rejält skakis jag med...



Kram

2009-03-24 @ 20:16:17
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Elin

Å, ett löpband! Jag tar det om inte pappa ska ha det :) Är säkert poppis att ha i en lägenhet :)



Usch, tacoskal och små barn hör nog inte ihop... tur att det gick bra!



Kommer imorrn, men du får säkert se magen nästa helg om du har kalas, och helgen efter är det påsk och om inte Tjallä kläckts då så kanske vi ses då med... :) Men förhoppningsvis kommer vår lill* påskhare ut tills dess!

2009-03-24 @ 22:25:14
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Kickie

Hej Gumman, Grattis till att du fått sålt din fina haklapp.

Hade jag haft småbarn hade du fått sytt sådan till mig på löpande band!!nickar

Vad roligt med tur till Borås och handla tyger och kläder.

Nästa gång kanske vi kan åka...nickar ivrigt

Jag måste ju ha mått på den lilla vovven vännen, kan du maila mig på min mail adress, du hittar den inne på hemsidan på varje sida, uppe eller nere!!



Skall vi synas snart igen vännen...Hoppas

Kramar till Alingsås goaste tjejer, Kickie =)

Blöta pussar ifrån flocken....smack

Postat av: Sarah

Så fint bordet blev, härligt att få in ljusa färger såhär på våren med.



Kul med tipspromenad! Jag/vi gick deras tipspromenad några gånger för några år sedan. Brukar alltid vara bra rundor. Men den som ni fick gå lät lite svårare...hehe.



Hoppas du blir nöjd med håret när ni är färdiga!

2009-03-25 @ 06:23:15
Postat av: Therese

haha! Skadeglädjen e den enda sanna!! Mysigt va det i alla fall! Dom rätta svaren stod i tidningen idag, det va 206 tändstickor i burken, peja va rätt, henry va rätt och tyg va rätt!! Tur att ingen lurade någon, haha!!



Låter som en jätte mysig dag i Borås! Så nu har du hittat en klänning till dopet, attans! Måste jag me ju... Inte så lätt som man kan tro med gravid kilon och måste va amnings vänlig...jaja, det ska väl gå ;)



Puss å kram goingar!

2009-03-25 @ 11:25:06
Postat av: monkan

hihi jag är också bimboblond i hårbotten och morotsfärg i topparna.... illa... kan ju inte visa sig ute juh... får bli raka vägen till maxi i eftermiddag!

2009-03-25 @ 13:21:44
Postat av: Emma

Väldigt nyfiken på klänningen ;)

2009-03-25 @ 16:53:36
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0