1 maj!

Tänk att det redan är maj, herregud, snart är det juni och sommar. Fast på vädret verkar det som att sommaren redan är här, underbart!

I veckan har vi njutit av det fina vädret. I onsdags var vi på vinden med mormor också, fyndade som vanligt en del saker. En jättefin lampa, ett par jättesnygga (helt nya, lapparna var kvar) jeans för 50 spänn och lite annat. Egentligen var jag på jakt efter en trädgårdsbänk men det fanns ingen, får kika runt lite mer!
När vi varit i stan åkte vi hem, Pyttet vilade och jag var ute och grejade lite i trädgården. Jens jobbade tidig vecka så han var hemma han också, skönt när han kommer hem tidigt.

Igår var jag och Linnéa hemma och morgongrejade lite och då ringde Jesper och frågade om han kunde kika förbi, och självklart kunde han det, jättekul med lite impulsbesök! Så han kom och fikade med oss och lekte en massa med Linnéa. De dansade i soffan och hon klättrade för fullt på honom. Hon skvätte vatten och kletade smörgåsrån på honom också, man kan inte räkna med att komma härifrån ren när man lekt med Linnéa. ;) Vi spanade lite på MTV också och klagade på alla bortskämda bratz som är med där på "My supersweet 16"... herregud, vilket folk! Fick planerat lite grillning på kvällen också, och vi fick med Jimmy också. Himla kul!
Så när Jens kom hem från jobbet stack vi och handlade mat, och sen kom gästerna ut. Vi grillade och hade mysigt, sen åkte de hem ganska tidigt. Så jag och Jens låg i soffan resten av kvällen, helt slut. Klockan 22 gick vi och la oss men klockan kändes snarare som mitt i natten! Herregud, är helt slut sedan Linnéa började vakna klockan 6 varje morgon. Men å andra sidan, hellre det än när hon vaknade 3-4 gånger varje nat!!



Idag skulle vi ha åkt och kollat när kossorna på Wapnö-gården ble utsläppta på vårbete, men planerna ändrades så det blev Borås Djurpark istället. Kändes så långt att åka ända till Halmstad för att kolla på kossor en liten stund och sedan åka hem igen. Och det var ett bra beslut - Borås djurpark är himla mysigt faktiskt. Om än jädrans dyrt!! 145 kr för en vuxen. Men en riktigt mysig dag har vi haft, och jättetur med vädret också! Tog såklart en massa bilder...

Glatt gäng på väg in i parken, visst är Pyttet söt i sin solkeps :)
      

Diverse djur!
   <--- Afrikansk vildhund.

      <--- Häftiga bilder på ekorren, tagna av Jens!

      <--- Söta giraffer.

      <--- Struts.

Elefanterna.
           

Min lilla familj:

     

Fina familjen Öberg/Olsson!

     

Finns fler bilder, men orkar inte lägga upp fler nu!

Imorgon blir det träff i Nolhaga med Susanne & Oliver, och kanske Therese och Cornelia. Ska ta med lite picknick och gå långpromenad har vi tänkt. Får se hur det blir med långpromenaden, fikat brukar komma fram förvånande snabbt när vi egetligen ska promenera.. "Vi börjar med en kaffe va?!" Haha! Ska i alla fall bli himla mysigt! Har ju några presenter till dem också. Jens ska ut och fiska så jag är ensam hela dagen, så det passar ju perfekt att vi kan ses imorgon!
Förutom picknick så vet jag inte vad som händer imorgon, vi får väl se!

Nu ska jag spana på vad ett träningskort kostar, japp, jag ska nog börja träna. Kors i taket!! Känner att jag inte riktigt är i trim, så det ska jobbas på nu!

Jaja, godnatt och kram på er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Olli och Susanne

Å vilken underbar dag ni har haft i Borås! Två supersköna små familjer ute på galej! =)

Kul att Jens fick vara mästerfotograf, de blev riktigt bra faktiskt!



Det ska bli himla mysigt imorgon, och vi får ta promenaden först denna gång... ;)

Kom precis på att jag glömde en liten "present" som jag och Olli fixade åt er, men den får vi ta nästa gång! =)



Ses om ungefär 14 timmar!

Puss och kram på er

2009-05-01 @ 22:57:12
Postat av: Therese

Det va en jätte mysig dag! Som vanligt när man man träffar er lilla goa familj! Alla ser jätte somriga ut utom stackars Cornelia som ser ut att va klädd för jag vet inte riktigt vad för väder! Stackars! Linnéa va däremot såå söt i solkeps å klänning från huvudstaden!! ;)



Jag har ju oxå en liten, liten present! Fast jag hinner ju inte ses idag :( Attans! Hoppas i alla fall att ni får en jätte mysig dag i Nolhaga (klart ni får!) Karin, pussa å krama både Oliver å Susanne från mig och Cornelia!



Puss å kram!

2009-05-02 @ 07:12:24
Postat av: Sarah

Vad mysigt med borås djurpark! Linnéa var så söt i sin kepa :)

Jens lyckades verkligen med fotot på ekorren :)

2009-05-02 @ 08:07:23
Postat av: Spessartin

Det finns trädgårdsbänkar på ikea, båade med ryggstöd och utan, vi funderar på en sån men skall åka och kolla och se om den känns rätt. Annars fanns det på öb förra året, som vi missade att köpa, men kanske finns det där i år igen? Sen finns det ju rejäla gjutjärnspjäser att köpa också, men jag är rädd att de blir väldigt dyra, om än snygga :S



Wapnö ja, det har jag velat åka på många gånger, men vi har alltid missat det. Igår blev det en heldag i trädgården istället, inte fel alls. Som tur är har vi ganska många kossor runt omkring där vi bor så att vi kan få se deras glädjeskutt ändå när de blir utsläppta för första gången =)

2009-05-02 @ 08:47:06
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Åh, pyttet är otroligt söt i sin lilla solhatt.! :D Jag är avundsjuk, jag vill med till Borås djurpark. Haha.

Ja. det ska bli otroligt skönt att åka iväg. Jag längtar!

Vi får ses snart igen!

Kram.

2009-05-02 @ 11:13:06
URL: http://peanutbuttercup.blogg.se/
Postat av: Jessika

Träna?? Hjälpes!!! ;-) Men tanken är god iallafall. Hehe!!

2009-05-02 @ 13:20:21
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0