En stor fet smäll...

Ser det ut som att Jens fått. Han är på akuten just nu och kollar upp sitt öga. Igår när han var ute på havet började det skava i ögat, som om linsen hade gått sönder eller så, men den fortsatte det och i morse var han helt röd och svullen i och runt ögat. Så sjukvårdsrådgivningen bokade en tid åt honom på akuten ikväll. De sa att man ska ta ögonont på största allvar för om han fått in bakterier där så kan de orsaka nedsatt syn snabbt. Så hoppas att det bara är en rispa på ögat eller ögoninflammation!


Igår var ju jag och Pyttet på utflykt i Nolhaga med Susanne och Oliver! Vi började med en promenad runt sörhaga, playan och esn stannade vi och fikade i Nolhaga bland alla fyllon. Haha, av nån konstig anledning hamnar vi alltid i närheten av dem. Konstigt! Vi hade i alla fall en jättemysig dag, och barnen var glada. De skulle hålla varandra i händerna hela tiden och satt och babblade. Men framåt 16-tiden började båda två bli gnälliga. De var så trötta men kunde ju inte sova när vi var på picknick. Så vi bestämde oss för att bege oss hemåt, och då somnade Linnéa med en gång!

Kvällen tillbringade vi hemma, tog det bara lugnt. Jag var så himla sugen på att göra någonting, men det blev inget av det. vet inte vad vi skulle ha hittat på ändå i och för sig...

Nästa helg får vi se om vi kanske kan hitta på något. :)

Idag har varit en sån där riktig tråkdag. Jag har inte fått sova mycket inatt så jag är helt död, och Pyttet bestämde sig för att vakna 4.40 i morse, herregud!! Jens gick upp med henne så fick sova en stund till.Sen gick jag upp och Jens la sig igen och spv lite till. Man får sova i skift ;)
Vi skulle ha hälsat på familjen Wellner idag egentligen, men jag kände att jag inte riktigt orkade träffa någon eller göra någonting idag så Jens och Pyttet skulle åka ensamma. Men det blev inte heller av eftersom Jens öga krånglade, man vill ju inte riskera att barnen får ögoninflammation - ifall det nu är det! Bäst att inte chansa i alla fall. Vi får ta det en annan dag, och hoppas på fint väder så kanske vi kan grilla den där korven också!
Har inte fått mycket gjort idag. Satte in en del kort i album tidigare och så har jag plockat iordning lite och så. Jens och Linnéa var iväg till Hemsjö och åt middag förut så jag fick lite ensamtid. Ganska skönt!

Imorn ska jag vara pigg och gå en lååååång promenad runt staden tänkte jag. Träningskort var dyrare är jag tänkte så jag får ta tag i detta på egen hand. Eller så får jag se till att lära känna nån som kan det där med att träna som kan bli min PT - gratis. ;) Nån som känner sig manad?

Kram på er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas det inte är nått allvarligt me ögat! Det går ju massa ögoninflammation nu, så det kanske är det..

Iallfall går det sånt på dagis ;)

2009-05-03 @ 20:43:23
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Camill

Din syster är en mycket bra PT, kan jag starkt rekommendera! =)

/Camilla

2009-05-03 @ 20:49:14
Postat av: Camilla

Din syster är en grym PT, kan jag starkt rekommendera! =)

/Camilla

2009-05-03 @ 20:50:36
Postat av: Olli och Susanne

Tack för en jättehärlig promenad och fika igår! Det är alltid lika mysigt!

Synd att ni inte fick gjort nåt kul igår kväll. Men det kommer snart!



Hoppas att Olli och jag får lite besök snart! =)



Imorgon ska jag lägga mig tidigare under kvällen och läsa i min nya Mama-tidning! Sikken lyx ni unnat mig Karin och Linnéa! Sötisar!!



Kram puss och gonatt!!

2009-05-03 @ 22:37:54
Postat av: Spessartin

Friskis och Svettis borde ha rimliga priser på sina träningskort? Kolla med dem är mitt tips!

2009-05-04 @ 16:15:10
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hoppas Jens är bättre i ögat!

2009-05-06 @ 08:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0