Pasta, dojor och gunga!

Ja vi får väl börja där jag slutade sist. I lördags var ju jag i Hemsjö och skulle göra egen pasta med Annie, det gick jättebra och vatr så himla roligt! Vi har alltid kul när vi ses. Pastan gick fint att göra, men till nästa gång ska vi ha en sån där pastamaskin har vi bestämt för det var ganska tungt att kavla ut degen så tunt som det var tvunget att vara!
Halmånarna var fyllda med ricottaost och spenat, och de fyrkantiga var fyllda med skinka och champinjoner.

  


I Söndags var det fika bokat med Susanne och Oliver. Men när jag kollade kaffeförrådet var det tomt!! Så jag stack iväg för att handla, sen mötte Susanne och Oliver upp mig där och så drog vi hem till mig för en massa kaffe, bus och tjöt! Lika mysigt som alltid! Oliver och Linnéa lekte massa, drog varanni håret, skulle peta ut varandras ögon och slå varandra. Men de höll minsann händer och Linnéa försökte pussa Oliver en gång men han putte bort henne. Haha, rädd för tjejbaciller kanske?! ;)

Jens var iväg under dagen oh kollade på bil. Vi har pratat om att byta ut 945an mot en lite nyare bil med antispinn och allt sånt där anit grejs. Det blev ingenting med just den bilen, men innan vintern får vi se om det hänt nåt i alla fall. Hade kännts tryggt att ha en säkrare bil i vinter när man åker runt med så värdefull last numera! 
När mitt och Linnéas besöpk hade åkt stack vi iväg till mormor & morfar och fikade lite och sen på kvällen åkte vi till Hemsjö och grillade med farmor och farfar.

Igår var jag och Linnéa på stan, vi inhandlade ett par skor till Pyttet. Ett par Kavat "lära-gå-skor"! De är så himla fina och hon blev genast en så stor tjej när hon har riktiga skor på sig!

  <--- Nya fina kocko! :)


När vi varit på stan åkte vi till mormor & morfar och visade vårt köp och sen hem för lite mat. Pyttet skvätte vatten på sig själv med sin flaska så vi fixade till en lite tuppkam på henne, det tyckte hon var roligt!

 <--- Stylad pytt!


Medan vi väntade på att pappa skulle komma hem från jobbet satte vi upp Pyttets gunga i äppelträdet. Så kom pappa hem och då var det då dags att premiärgunga! Hon älskade det! Skrattade och försökte ta fart själv. Äppelträdet är inte så starkt så vi ska köpa en gungställning till henne, eller jag tror att hon ska få en i tidig 1 års present av farmor & farfar! Det kommer hon tycka om!

     


På eftermiddagen åkte vi till Jordnära en sväng och sen köpte vi kinamat till middag!

Idag har vi haft besök av Therese och Cornelia! Självklart blev det fika och en massa trevligt tjöt. Cornelia log allt en massa mot mig, godingen! :) Pyttet var ganska gnällig, men efter lite mat och lek somnade hon så det förklarade gnället. När vårt besök hade åkt fixade jag iordning lite och sen var jag tvungen att väcka Linnéa så vi skulle komma i tid till mormor och morfar där det bjöds på middag. Jens kom dit efter jobbet och Elin & Noel var där också!! När jag skulle väcka Linnéa sov hon så gott och jag kände mig så elak. Lilla snutt. Hon var svårväckt också. När man vill att de ska vakna är det minsann inte så lätt, men när man vill att de inte ska vakna så gör de det så himla lätt. Knasigt det där!

     <---- Sover gott!


Hos mamma och pappa bjöds det i alla fall på smarrig kyckling och jag myste massa med världens goaste Noel!!


  Jag och GoeNoel!

Nä, nu ska jag lägga mig, godnatt allihopa! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Så söta bilder på eran prinsessa!! =) Vad fin du är i håret förresten, ser ju riktigt blont ut nu!! =) Kram på er!

2009-05-27 @ 12:50:39
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Finfina bilder som alltid! :) Kul med egen gunga!

2009-05-27 @ 19:21:36
Postat av: Olli och Susanne

Å, vi saknar er så!

Vi kanske hinner ses i helgen när vi kommer!



Puss på er sötnosar!

2009-05-27 @ 20:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0