Vart ska jag börja?

Nu har det gått lång tid sen bloggen sist uppdaterades igen... jag har inte orkat eller hunnit blogga. Linnéa har varit så väldigt förkyld, och så får hon tänder (kanske därför hon har förkylning!) och därför har vi inte fått sova så mycket. Hon har varit så täppt i näsan och hostat en massa så hon vaknar hela tiden. Men inatt sov hon hela natten i sin egen säng för första gången på nästan en vecka. Skönt att det börjar bli bättre! Hon snorar ingenting och hostar inget heller!

De senaste dagarna har vi inte orkat göra så mycket i och med bristen på sömn. Men vi har plockat och fxat en del hemma, Jens var ute och fiskade i tisdags så då var vi på stan med mamma. Vi shoppade inte så mycket eftersom plånboken är ganska tom. Men vi var på apoteket en sväng, där träffade vi en rolig gubbe med rullator. Han stannade bredvid Linnéa som satt i vagnen hälsade på henne och sa "vi har allt bra fordon du och jag!", då skrattade Linnéa till farbrorns glädje, han gick skrockande därifrån. Efter apoteket kollade vi på födelsedagspresent till min systers oäkta hälft, spanade runt på Village och tittade på alla fina saker där, jag skulle lätt kunna köpa allt i den affären om jag vore rik! Efter affärerna gick vi och fikade på Ekstedts, älskar det caféet! Där fick jag hejat på Emma, kul eftersom vi läser varandras bloggar! Jag åt en supergod macka med getost och fikonmarmelad, därefter en chokladboll - smarrigt!!

I onsdags var vi in till mamma en sväng, Linnéa var så jobbig på förmiddagen så vi åkte dit så jag kunde duscha där. Härligt! Mamma passade Pyttet medan jag tog mig en lååååång varm dusch! Sen när Jens kom hem tog han hand om Linnéa och så gick jag ut och skrubbade altanen med högtryckstvätt, det blev så himla fint! Hela altanen känns mycket större nu när träet har blivit ljusare.
När jag var klar med altanen åkte jag in till stan för att gå ut med Fanny och Selma eftersom mamma o pappa var på kalas. Sen åkte jag en sväng till Blomsterlandet där jag fick inhandla min namnsdagspresent jag fick av Jens. Jag köpte en jätteverbena, en tobaksblomma, en vit hängblomma (vet inte vad den heter) och en annan jättefin blomma jag inte minns namnet på.

Så idag har jag planterat mina blommor, trimmat nästan allt gräs här uppe, planterat lite annat och sensat några rabatter. Fick även ner mina dahliaknölar jag fick av Therese i jorden! Det är så härligt att vara ute och greja, det är verkligen terapi för mig! ;)

Förresten, nu när Linnéa ser mig säger hon "apa" istället för mamma.. Vad har hänt? När hon ser apor säger hon mamma och när hon ser mig säger hon apa... Jens hävdar att han inte har lärt henne det, men jag anar ugglor i mossen.

Imorgon är Jens ledig, pappadag som vanligt. Han fick förresten semester fr.o.m. vecka 28 t.om. vecka 33!! Kanon ju!! Så nu kan vi börja planera sommaren! :)

Kram på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Men ååå, glömde ju av namnsdagen. Hade tänkt skriva det i kalendern i mobilen men tänkte att jag inte behövde det... :( Sorry.. Grattis i efterskott från oss!!

Skönt att lillan har börjat sova bättre nu, för det är jobbigt för hela familjen när de små sover dåligt.



Hehehe, ja, jag håller med dig Karin, jag anar också ugglor i mossen... Fy vad gulligt att stumpan säger apa till dig!! =)



Å, nu när ni vet om Jens semester får vi planera in ett besök i torpet!! =) Wohoo!!! =)



Btw, jag och Olli åker hem imorgon (fredag morgon) så då måste vi försöka hinna ses! Jag ringer!!!



Kram kram på er

2009-05-14 @ 22:17:00
Postat av: Spessartin

Vad härligt att du har fått gjort så mycket i trädgård och hus!



Verbenor är så vackra, jag köpte en rosa i veckan, helt fantastiskt fin!

2009-05-15 @ 01:05:33
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Jessika

Du e så duktig och fixar jämt tycker jag!! =) Jättefina utemöbler förresten... Hoppas Linnéa blir bättre snart! Kram

2009-05-15 @ 12:54:52
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Gott att förkylningen verkar ha vänt...så jobbigt när är så förkylda!

2009-05-15 @ 21:08:32
Postat av: Emma

Haha! Ohh ser man på, hedersomnänmd i bloggen, alltid najs ;D

Ja det va kul att hejas :) tänkte faktiskt gå in å prata lite mer med dej, social som ja är (å dessutom får betalt för det ;)) Men jag hann inte :( Många smörgåstårtor som ska göras i dessa tider. Fyller alla år på våren? :S



Ha det gott å trevlig helg!

2009-05-15 @ 21:40:11
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0