Nolhaga mys!

Haha, ja Jessika det är ju dåligt att det krävdes en USA resa för att få mig att blogga ;) Men nu hoppas jag att jag kommer igång igen!

Idag började jag och Pyttet dagen med att äta frukost till "Musses klubbhus". Jag blir ganska skadad av alla dessa barnprogram där barnen ska hjälpa till.... "Kan du se den blå bollen...?" och då ska alla barnen peka och ropa var den är, och (tänka sig!) barnen har alltid rätt. ;) Jag och Jens går runt och sjunger sångerna från Musses klubbhus, Höndige Manny och Chuggington. Ojojoj, vart ska detta sluta? ;)

Efter frukost blev det en tripp till Maxi, och sen blomsterlandet där vi köpte ett gravljus och ett fint hjärta i mossa som vi ska lägga på farmors grav imorgon. Sen åkte vi hem och Néa vilade ett tag. Efter en del bus blandat med matlagning kom Jens hem och vi käkade lunch. Mätta och glada efter maten åkte vi till Nolhaga för lite familjemys. Det var himla kul! Néa älskar att titta på alla djuren. När vi tittat färdigt gick vi till lekplatsen och lekte massa och tittade på alla andra barnen som var där och lekte! Néa är så fascinerad av att titta på andra barn :)

      

       










Efter vår utflykt åkte vi hem och åt middag, jag och Néa hade gjort storkok - kalops. Pyttet åt massa, hon tyckte det var jättegott. Så himla kul nu när hon äter vår mat, och mycket hellre den än burkmat.Och det är bra för det blir billigare plus att jag och Jens äter nyttigare och mer ordentlig mat. It´s a win win situation. ;) Sen blev det massa bus och hyss innan Pyttet bytte om till jamis och borstade sina bissar. Sen b lev det välling och nattning.

Nu pratar Pyttet jättemycket. Hon härmar allt man säger och ibland blir det riktigt likt. Hon kan bl.a. säga (förutom mamma o pappa)  mormor (jo mamma hon har allt sagt det!!) tack, Elin, Erik, sko, Therese. Älskade älskade Pytt, hon är så himla duktig! Hon är så himla stor nu, springe runt och pratar, dansar och busar. Mysigt är det, men det är allt ganska jobbigt ibland också. Fattar inte var de får sin energi ifrån? Jag är iaf helt slut på kvällarna nu, och särskilt nu när det har blivit mörkare.

Jaja, kram på er alla!!


Kommentarer
Postat av: Therese

Tänk att hon säger Therese!!! Jag blir alldeles glad å varm i hela kroppen! Goaste Linnéa!



Kortet på Linnéa å Jens komma gående e helt underbart! Så fint! Å Linnéa ser så stor ut!



Puss godingar!

2009-10-27 @ 15:12:17
Postat av: Therese

Tänk att hon säger Therese!!! Jag blir alldeles varm å glad i hela kroppen! Goaste Linnéa!



Kortet på Jens å Linnéa som kommer gående e helt underbart! Så himla fint! Å linnéa ser så stor ut!



Puss godingar!

2009-10-27 @ 15:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0